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A Reduced Order Model for Aeroelastic Response Prediction to Continuous Turbulence Encounter including CFD Aerodynamics

Quero, David und Krüger, Wolf und Jenaro, Guillermo (2016) A Reduced Order Model for Aeroelastic Response Prediction to Continuous Turbulence Encounter including CFD Aerodynamics. In: 34th AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2016. AIAA Aviation, 2016-06-16 - 2016-06-17, Washington DC, USA. doi: 10.2514/6.2016-3873.

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Kurzfassung

Abstract In this paper a frequency domain Reduced Order Model (ROM) to compute the aeroelastic response of a free flexible aircraft flying through continuous turbulence while including high fidelity aerodynamics is presented. It is based on the correction of the unsteady Aerodynamic Influence Coefficient (AIC) matrices. Simulations on both rigid and flexible aircraft have been carried out and the results have been validated against full order time domain simulations for a representative transonic case.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107259/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A Reduced Order Model for Aeroelastic Response Prediction to Continuous Turbulence Encounter including CFD Aerodynamics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Quero, DavidDavid.QueroMartin (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krüger, WolfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jenaro, GuillermoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:34th AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2016-3873
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ROM, gust encounter, continuous turbulence
Veranstaltungstitel:AIAA Aviation
Veranstaltungsort:Washington DC, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 Juni 2016
Veranstaltungsende:17 Juni 2016
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf
Hinterlegt von: Quero-Martin, David
Hinterlegt am:28 Nov 2016 16:28
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:12

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