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NUMERICAL ASSESSMENT OF DAMAGE TOLERANCE ALLOWABLES FOR NEW DESIGN CONCEPTS OF STIFFENED COMPOSITE PANELS

Bach, Tobias (2016) NUMERICAL ASSESSMENT OF DAMAGE TOLERANCE ALLOWABLES FOR NEW DESIGN CONCEPTS OF STIFFENED COMPOSITE PANELS. 30th Congress of the International Council of the Aeronatical Sciences, 2016-09-25 - 2016-09-30, Daejeon, Korea.

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865kB

Kurzfassung

Within an automated framework, a structural design process is built that increases the number of design concepts applicable during the optimization of composite wings. Because Damage Tolerance allowables are determined by expensive tests for each structural concept, only one concept is usually available for the optimization. To overcome this problem, a procedure based on detailed Finite Element models has been developed, where the design concepts are modelled as super-stringers. Strain fields are evaluated to assess the capability of structural concepts the bear higher strains at a steady load level. The process is demonstrated on an I-stiffened panel with a wide range of material combinations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/106955/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:NUMERICAL ASSESSMENT OF DAMAGE TOLERANCE ALLOWABLES FOR NEW DESIGN CONCEPTS OF STIFFENED COMPOSITE PANELS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bach, Tobiastobias.bach (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:28 September 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Composite Panels, Design Concept, Composite Structural Optimization
Veranstaltungstitel:30th Congress of the International Council of the Aeronatical Sciences
Veranstaltungsort:Daejeon, Korea
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 September 2016
Veranstaltungsende:30 September 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturen und Werkstoffe (alt), L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Funktionsleichtbau
Hinterlegt von: Bach, Tobias
Hinterlegt am:21 Okt 2016 16:07
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:11

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