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From engine integration to cabin noise: drivers to accurate interior noise evaluations

Magdi, Omais und Yann, Colin und Biedermann, Jörn und Wandel, Martin (2016) From engine integration to cabin noise: drivers to accurate interior noise evaluations. Inter-Noise 2016, 2016-08-21 - 2016-08-24, Hamburg, Deutschland.

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Kurzfassung

The present paper addresses the topic of of end-to-end cabin noise aero-vibro-acoustic prediction for civil aircraft. Through an overview of Airbus cabin noise prediction means and related investigations, the sensitivity of cabin noise to key parameters at engine and aircraft levels is demonstrated, highlighting the need for high fidelity numerical and experimental capabilities as well as integrated ways of working between engine and aircraft manufactureres in the frame of engine design to cabin noise.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/105941/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:From engine integration to cabin noise: drivers to accurate interior noise evaluations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Magdi, Omaismagdi.omais (at) airbus.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Yann, ColinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Biedermann, Jörnjoern.biedermann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wandel, Martinmartin.wandel (at) airbus.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 3274-3285
Status:veröffentlicht
Stichwörter:engine, aeroacoustics, transmission
Veranstaltungstitel:Inter-Noise 2016
Veranstaltungsort:Hamburg, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:21 August 2016
Veranstaltungsende:24 August 2016
Veranstalter :Technische Universität Hamburg-Harburg, TUHH / Deutsche Gesellschaft für Akustik, DEGA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Strukturdynamik und aeroelastische Systemidentifikation
Hinterlegt von: Grischke, Birgid
Hinterlegt am:18 Nov 2016 14:54
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:11

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