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Characteristics of 3D Instability of a 35-Degree Swept Wing to CF and TS Modes. Experiment and Theory

Borodulin, V. I. und Ivanov, A. V. und Kachanov, Y. S. und Örlü, R. und Hanifi, A. und Hein, Stefan (2016) Characteristics of 3D Instability of a 35-Degree Swept Wing to CF and TS Modes. Experiment and Theory. 18th INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE METHODS OF AEROPHYSICAL RESEARCH, 2016-06-27 - 2016-07-03, Perm, Russland. doi: 10.1063/1.4963996.

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Offizielle URL: http://conf.nsc.ru/icmar2016

Kurzfassung

An extensive experimental investigation of linear evolution of Cross-Flow (CF) and Tollmien-Schlichting (TS) modes of boundary layer oscillations on swept wing has been carried out. Stability characteristics of TS waves on swept wing were studied experimentally for the first time. The development of both modes was compared with calculations and showed to be in good agreement. The whole dataset may be used for promotion of theoretical methods of investigation of transition to turbulence on swept wings.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104858/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:(http://scitation.aip.org/content/aip/proceeding/aipcp/1770) AIP Conference Proceedings 1770, 030054, 2016
Titel:Characteristics of 3D Instability of a 35-Degree Swept Wing to CF and TS Modes. Experiment and Theory
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Borodulin, V. I.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ivanov, A. V.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kachanov, Y. S.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Örlü, R.KTH, Stockholm, SchwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hanifi, A.Aeronautical Research Institute of Sweden, Bromma, SwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hein, Stefanstefan.hein (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1063/1.4963996
Status:veröffentlicht
Stichwörter:laminar-turbulent transition, receptivity
Veranstaltungstitel:18th INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE METHODS OF AEROPHYSICAL RESEARCH
Veranstaltungsort:Perm, Russland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:27 Juni 2016
Veranstaltungsende:3 Juli 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Hein, Dr.-Ing. Stefan
Hinterlegt am:04 Jan 2017 10:38
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:10

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