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Towards an Impact-Based Noise Reduction Method for Conceptual Aircraft Design

Blinstrub, Jason und Bertsch, Lothar (2016) Towards an Impact-Based Noise Reduction Method for Conceptual Aircraft Design. In: Notes on Numerical Fluids Mechanics and Multidisplinary Design 132 New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X, 132. Springer International Publishing Switzerland 2016. Seiten 687-697. doi: 10.1007/978-3-319-27279-5_60. ISBN 978-3-319-27278-8. ISSN 1612-2909.

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Kurzfassung

Aircraft exterior noise is typically reduced by optimizing an isolated aircraft component. The noise emission of this component is optimized with high-fidelity tools or wind tunnel measurements. However, if installed on-board of the aircraft the optimization may not have the desired effect on the total noise impact due to propagation effects or the interaction with other components. Hence, a method is presented, that derives noise reduction requirements for aircraft components based on the total aircraft noise impact. The method is implemented in a parametric aircraft noise prediction tool and applied to a reference aircraft. The aim is to use the noise requirements within conceptual aircraft design to obtain low-noise aircraft in a target-oriented way. Ultimately, this may be a first step towards a noise-to-design process.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104246/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Towards an Impact-Based Noise Reduction Method for Conceptual Aircraft Design
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Blinstrub, Jasonjason.blinstrub (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1913-0529NICHT SPEZIFIZIERT
Bertsch, Lotharlothar.bertsch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2780-2858NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2016
Erschienen in:Notes on Numerical Fluids Mechanics and Multidisplinary Design 132
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:132
DOI:10.1007/978-3-319-27279-5_60
Seitenbereich:Seiten 687-697
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus BremenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldUNI StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Breitsamter, ChristianTU MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing Switzerland 2016
Name der Reihe:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-27278-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fluglärm, Flugzeugvorentwurf, Lärmvorhersage, Lärmoptimierung, PANAM
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der virtuelle Drehflügler (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:09 Sep 2016 13:06
Letzte Änderung:28 Mär 2023 23:45

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