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Numerical Simulation of the Thermal Comfort in Train Cabin

Konstantinov, Mikhail und Wagner, Claus (2015) Numerical Simulation of the Thermal Comfort in Train Cabin. International Journal of Railway Technology, 4 (3), Seiten 69-88. Saxe-Coburg. doi: 10.4203/ijrt.4.3.3. ISSN 2049-5358.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.4203/ijrt.4.3.3

Kurzfassung

Results of numerical simulations of the air flow, including the heat transport, the thermal radiation and the thermal comfort of passengers in a train cabin are presented. The computations have been performed by coupling flow simulations conducted with the computational fluid dynamics (CFD) code OpenFOAM with finite-element simulations of the heat transport within the passengers using the code THESEUS-FE. With the latter, the bodies of passengers were modelled based on various layers with different heat transport characteristics to account for effects like blood flow, heat transfer through the skin and the clothing, as well as activity levels and ambient humidity. Based on these computations we simulated and analysed the thermal comfort of passengers in the cabin of German Aerospace Centres concept train called Next Generation Train (NGT).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104100/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:The International Journal of Railway Technology, 4(3), 69-88, 2015. doi:10.4203/ijrt.4.3.3 IJRT, Volume 4, Issue 3, 2015 Editor: J. Pombo doi:10.4203/ijrt.4.3
Titel:Numerical Simulation of the Thermal Comfort in Train Cabin
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Konstantinov, Mikhailmikhail.konstantinov (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Erschienen in:International Journal of Railway Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:4
DOI:10.4203/ijrt.4.3.3
Seitenbereich:Seiten 69-88
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTCivil-Comp LimitedNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Saxe-Coburg
ISSN:2049-5358
Status:veröffentlicht
Stichwörter:thermal comfort model, CFD, cabin air flow, Fiala-Manikin-Model
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:05 Jul 2016 10:02
Letzte Änderung:05 Nov 2020 16:35

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