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FIRST STEP TOWARDS A ROBUST VIBRATION-BASED CONDITION MONITORING ALGORITHM FOR ELECTRO-MECHANICAL FLIGHT CONTROL ACTUATORS

Pham, Thu-Hien und Bierig, Andreas (2016) FIRST STEP TOWARDS A ROBUST VIBRATION-BASED CONDITION MONITORING ALGORITHM FOR ELECTRO-MECHANICAL FLIGHT CONTROL ACTUATORS. In: Recent Advances in Aerospace Actuation Systems and Components, Seiten 6-7. Institut National des Sciences Appliquées de Toulouse. Recent Advances in Aerospace Actuation Systems and Components, 2016-03-16 - 2016-03-18, Toulouse, Frankreich. ISSN ISBN 978-2-87649-064-2.

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Offizielle URL: http://r3asc16.sciencesconf.org/

Kurzfassung

An approach in more electric aircraft to achieve a higher cost benefit, resulting from the reduction of weight and maintenance effort, is the total electrification of the primary flight control system by the application of electro-mechanical actuators (EMAs). As these aircraft systems are designed as fail-operational, failures of a single system have to be unlikely. However, EMA have a significant risk to jam that can be mostly traced back to failures of mechanical components. Regular inspections and scheduled maintenance are generally well-established practices to prevent failures. However, unpredictable failures results in unscheduled maintenace activities that causes high costs. Therefore, the future perspective focusses on on-condition maintenance. The main contribution of this paper is to present an algorithm that detects bearing faults early, by using a vibration-based condition monitoring method. It shows a diagnosis automation concept, the principle of its implementation and the validation result. It proposes an application for flight control EMAs aiming to replace regular inspection activities and to improve maintenance planning.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/103563/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:FIRST STEP TOWARDS A ROBUST VIBRATION-BASED CONDITION MONITORING ALGORITHM FOR ELECTRO-MECHANICAL FLIGHT CONTROL ACTUATORS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Pham, Thu-HienThu-Hien.Pham (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bierig, AndreasAndreas.Bierig (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:16 März 2016
Erschienen in:Recent Advances in Aerospace Actuation Systems and Components
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 6-7
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Maré, Jean-CharlesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Institut National des Sciences Appliquées de Toulouse
ISSN:ISBN 978-2-87649-064-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:bearing fault detection; bearing fault diagnosis; condition monitoring; electro-mechanical actuator; flight control system; spectral analysis; vibration
Veranstaltungstitel:Recent Advances in Aerospace Actuation Systems and Components
Veranstaltungsort:Toulouse, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 März 2016
Veranstaltungsende:18 März 2016
Veranstalter :INSA (Institut National des Sciences Appliquées)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Sichere Systeme und Systems Engineering
Hinterlegt von: Pham, Thu-Hien
Hinterlegt am:22 Mär 2016 10:27
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:09

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