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Influence of a Back-Flow Flap on the Dynamic Stall Flow Topology

Wolf, Christian C. und Gardner, Anthony Donald und Merz, Christoph B. und Opitz, Steffen (2016) Influence of a Back-Flow Flap on the Dynamic Stall Flow Topology. Influence of a Back-Flow Flap on the Dynamic Stall Flow Topology, 2016-09-05 - 2016-09-08, Lille, Frankreich.

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Kurzfassung

The dynamic stall phenomenon exerts a strong influence on the performance of highly loaded helicopter rotors in forward flight. Therefore, measures of flow control have been proposed to counter the negative impact of dynamic stall. The current wind tunnel experiments investigate a spoiler-type back-flow flap mounted on the suction side of the airfoil, which can be operated in either active or passive mode. A reduction of the Stall-related pitching moment of more than 25% was demonstrated. The focus of this work is a detailed evaluation of the flow field over the suction side of the airfoil, which will be investigated using high-speed Particle Image Velocimetry (PIV). The analysis allows a correlation between aerodynamic forces on the model and corresponding flow phenomena such as separation or dynamic stall development.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/103473/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:http://erf2016.com/programme/
Titel:Influence of a Back-Flow Flap on the Dynamic Stall Flow Topology
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wolf, Christian C.christian.wolf (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9052-7548NICHT SPEZIFIZIERT
Gardner, Anthony Donaldtony.gardner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Merz, Christoph B.christoph.merz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Opitz, Steffensteffen.opitz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1257-547XNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2016
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Dynamic Stall, Flow Control, Particle Image Velocimetry, Helicopter Aerodynamics
Veranstaltungstitel:Influence of a Back-Flow Flap on the Dynamic Stall Flow Topology
Veranstaltungsort:Lille, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:5 September 2016
Veranstaltungsende:8 September 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:26 Sep 2016 15:33
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:08

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