elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Initial flight tests of an automatic slung load control System for the ACT/FHS

Kim, Hyun-Min und Nonnenmacher, Daniel Benjamin und Götz, Joachim und Weber, Pascal und von Hinüber, Edgar und Knedlik, Stefan (2016) Initial flight tests of an automatic slung load control System for the ACT/FHS. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-016-0181-8. ISSN 1869-5582.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://link.springer.com/article/10.1007/s13272-016-0181-8

Kurzfassung

An automatic slung load control system for the research helicopter ACT/FHS (active control technology/ flying helicopter simulator) of the German Aerospace Center (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V.) has been developed and initially tested in flight. The external load is suspended from a rescue hoist which was mounted at the ACT/FHS for flight test purposes. For the load motion detection an optical-inertial sensor system was developed. The sensor system provides estimations of the cable length and cable angle as well as cable angle rates for the slung load control system. Flight testing of the sensor system proved that the optical marker is detected consistently and accurately for cable length up to 50 m. Furthermore, the estimated load motion signals can be used for the control system. To demonstrate the overall system’s functionality, an initial control system for damping of the pendulum load motion was designed and flight tested. The automatic function of the control system was effective in damping the load pendulum motion for a fixed cable length. Under piloted control the slung load damping System showed deficiencies. When actively controlling the helicopter, the pilot acted against the control system resulting in an adverse effect in load damping. Overall, for the first time, a slung load control system for a load suspended from a rescue hoist could be demonstrated successfully.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/102768/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Initial flight tests of an automatic slung load control System for the ACT/FHS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kim, Hyun-MinHyun-Min.Kim (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nonnenmacher, Daniel Benjamindaniel.nonnenmacher (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Götz, Joachimjoachim.goetz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weber, PascaliMAR Navigation GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
von Hinüber, EdgariMAR Navigation GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Knedlik, StefaniMAR Navigation GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 Februar 2016
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/s13272-016-0181-8
Verlag:Springer
ISSN:1869-5582
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Automatic slung load control, rescue hoist, slung load motion detection, ACT/FHS flight test
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der Innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Kim, Hyun-Min
Hinterlegt am:01 Feb 2016 15:10
Letzte Änderung:21 Nov 2023 10:30

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.