elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Mechanisms of trailing edge noise reduction by means of micro slots or porosity

Delfs, Jan Werner und Faßmann, Benjamin und Herr, Michaela und Mößner, Michael (2015) Mechanisms of trailing edge noise reduction by means of micro slots or porosity. Journal of Sound and Vibration, 357, Seiten 107-127. Elsevier. doi: 10.1016/j.jsv.2015.07.005. ISSN 0022-460X.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
11MB

Offizielle URL: https://doi.org/10.1016/j.jsv.2015.07.005

Kurzfassung

Trailing edge noise reduction by means of replacing the rear 11 percent of the chord c of an airfoil with porous material was investigated experimentally and numerically. As simple porosity streamwise oriented micro slots were studied, periodic along the span. The vorticity of any pertubation vortex in the boundary layer induces flow around the edge. For the solid edge the perturbation flow strictly points away from the edge, representing sound while for the slotted edge, the flow is sucked through the slot back into the vortex system, i.e. does not represent sound. Measurements show noise reduction for slots and various porous materials in quantitative agreement with the computations. Apparently the mechanism is not driven, but only modified by viscosity.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/102500/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Mechanisms of trailing edge noise reduction by means of micro slots or porosity
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Delfs, Jan WernerJan.Delfs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8893-1747NICHT SPEZIFIZIERT
Faßmann, BenjaminBenjamin.Fassmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Herr, MichaelaMichaela.Herr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-7275-7078154899477
Mößner, MichaelMichael.Moessner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:24 November 2015
Erschienen in:Journal of Sound and Vibration
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:357
DOI:10.1016/j.jsv.2015.07.005
Seitenbereich:Seiten 107-127
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTElsevierNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Aeroacoustics research in Europe: The CEAS-ASC report on 2014 highlights
ISSN:0022-460X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aeroacoustics, aeroakustik, trailing edge noise, Hinterkantengeräusch, reduction of noise, Schallminderung, porous material, poröse Materialien
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt), E - Windenergie (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Delfs, Prof.Dr. Jan Werner
Hinterlegt am:07 Jan 2019 16:13
Letzte Änderung:07 Mär 2024 18:58

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.