Schrader, Mario (2015) ALLEGRA: Investigation of the Unsteady Aerodynamics of a Transport Aircraft with a Forward-Swept Laminar Wing. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 232-2015 J 05. andere. Technische Universität Braunschweig. (im Druck)
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Kurzfassung
This report presents results for 3d CFD computations for a transport aircraft with a forward swept wing. RANS computations are performed for fully turbulent (SST k-ω model) and transitional (en method) boundary layer flows. Special focus is set on grid requirements for transitional computations and the convergence behavior of the predicted transition position. The results are used in the DLM correction method CREAM to show the influence of a free boundary layer transition on the unsteady aerodynamics. The report presents the results for the milestone “M 1.1.3: Num. Simulationen am 3D-Flügel ausgewertet” in work package HAP 1 of the project ALLEGRA.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/101009/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht, andere) | ||||||||
Titel: | ALLEGRA: Investigation of the Unsteady Aerodynamics of a Transport Aircraft with a Forward-Swept Laminar Wing | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | Januar 2015 | ||||||||
Erschienen in: | IB 232-2015 J 05 | ||||||||
Referierte Publikation: | Nein | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Status: | im Druck | ||||||||
Stichwörter: | Transition, Swept Wing | ||||||||
Institution: | Technische Universität Braunschweig | ||||||||
Abteilung: | Fakultät für Maschinenbau | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Flugzeuge | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Aircraft Research | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Simulation und Validierung (alt) | ||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulationen | ||||||||
Hinterlegt von: | Fehrs, Michael | ||||||||
Hinterlegt am: | 22 Dez 2015 14:59 | ||||||||
Letzte Änderung: | 10 Mai 2016 23:38 |
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