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Large-scale density gradient visualization of the V2527 engine jet flow at Ground Operation using Background Oriented Schlieren (BOS)

Geisler, Reinhard und Schröder, Andreas und Schanz, Daniel und Agocs, Janos und Siller, Henri (2016) Large-scale density gradient visualization of the V2527 engine jet flow at Ground Operation using Background Oriented Schlieren (BOS). AIAA SciTech 2016 - 54th AIAA Aerospace Sciences Meeting, 2016-01-04 - 2016-01-08, San Diego, CA, USA. doi: 10.2514/6.2016-0109.

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Offizielle URL: http://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/6.2016-0109

Kurzfassung

A high-speed BOS (Background Oriented Schlieren) system has been installed at the Airbus A320 aircraft engine in the sound-attenuating hangar during the DLR project SAMURAI. The density gradient structures of the free jet flow of a V2527 jet engine at maximum continuous thrust (MCT) have been recorded in a large domain with high temporal resolution. The measurements disclose the qualitative temporal evolution of these structures as well as an estimate of the time-averaged density. A cross-correlation analysis between the BOS measurements and a far-field microphone signal was used to examine the density structures connected to the noise generating processes.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/100173/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:AIAA 2016-0109
Titel:Large-scale density gradient visualization of the V2527 engine jet flow at Ground Operation using Background Oriented Schlieren (BOS)
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Geisler, Reinhardreinhard.geisler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0006-8838-3713NICHT SPEZIFIZIERT
Schröder, Andreasandreas.schroeder (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6971-9262NICHT SPEZIFIZIERT
Schanz, Danieldaniel.schanz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Agocs, Janosjanos.agocs (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Siller, Henrihenri.siller (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-7155-6899NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2016-0109
Seitenbereich:Seiten 1-8
Name der Reihe:Conference Proceedings online
Status:veröffentlicht
Stichwörter:BOS, background oriented schlieren, causality correlation, ground test, aircraft engine jet noise
Veranstaltungstitel:AIAA SciTech 2016 - 54th AIAA Aerospace Sciences Meeting
Veranstaltungsort:San Diego, CA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 Januar 2016
Veranstaltungsende:8 Januar 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Berlin-Charlottenburg , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:18 Mai 2016 10:00
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:05

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