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Low Speed Experimental and Numerical Investigations on Unconventional Control Concepts for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations

Paul, Michael (2015) Low Speed Experimental and Numerical Investigations on Unconventional Control Concepts for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations. 17. STAB-Workshop, 2015-11-10 - 2015-11-11, Göttingen, Deutschland.

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Offizielle URL: http://www.dlr.de/agstab

Kurzfassung

The use of delta and lambda wing configurations has increased in recent years as the reliance on Unmanned Combat Air Vehicles (UCAV) has surged. The tailless lambda wing configuration is desirable for its stealth characteristics and natural aerodynamic efficiency, but poses significant stability and control challenges. Future UCAVs will need to achieve stealth perfonmance as well as high maneuverability, two factors which directly oppose each other due to the stealth penalty of traditional control surfaces.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/99864/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Low Speed Experimental and Numerical Investigations on Unconventional Control Concepts for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Paul, Michaelmichael.paul (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 104-105
Name der Reihe:Jahresbericht 2015, STAB-Mitteilung
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Unmanned Combat Air Vehicles (UCAV), Highly Swept Aircraft, Low Speed Experimental
Veranstaltungstitel:17. STAB-Workshop
Veranstaltungsort:Göttingen, Deutschland
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsbeginn:10 November 2015
Veranstaltungsende:11 November 2015
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:07 Dez 2015 16:22
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:05

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