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Methodology for Determining Pseudo-range Noise and Multipath Models for a Multi-Constellation, Multi-frequency GBAS System

Rotondo, Giuseppe und Thevenon, Paul und Milner, Carl und Macabiau, Christophe und Felux, Michael und Hornbostel, Achim und Circiu, Mihaela-Simona (2015) Methodology for Determining Pseudo-range Noise and Multipath Models for a Multi-Constellation, Multi-frequency GBAS System. In: Proceedings of the ION ITM 2015. ION ITM, 2015-01-26 - 2015-01-28, Dana Point, CA, USA.

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1MB

Offizielle URL: https://www.ion.org/itm/pdf.cfm?fid=8395

Kurzfassung

The Ground Based Augmentation System (GBAS) is being studied as a potential means to provide Category II/III pre cision approach operations. The current technology, the Instrumental Landing System (ILS) is expensive to maintain and suffers from multipath effects which inhibit capacity in all - weather conditions. The GBAS Approach Service Types (GASTs) have been define d to apply to the various levels of vertically guided approach for which up to GAST C relating to Category I precision approach have been standardized. GAST D is under development to support Category II/III precision approaches using the L1 C/A signal of t he GPS constellation. A GAST F concept is being developed within the SESAR framework on the basis of a multi - constellation (GPS and GALILEO) multi - frequency environment (L1/L5 and E1/E5a). In order to assess which processing models are to be selected for t he GAST F solution, the error models for the new signals must be developed taking into account the impact of the antenna and receiver. This paper presents the analysis of the noise and multipath characterisation using real measurements taken at an experime ntal ground station.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/95151/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Methodology for Determining Pseudo-range Noise and Multipath Models for a Multi-Constellation, Multi-frequency GBAS System
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rotondo, GiuseppeENACNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thevenon, PaulENACNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Milner, CarlENACNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Macabiau, ChristopheENAC, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Felux, Michaelmichael.felux (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8368-4422NICHT SPEZIFIZIERT
Hornbostel, AchimNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Circiu, Mihaela-SimonaMihaela-Simona.Circiu (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2015
Erschienen in:Proceedings of the ION ITM 2015
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:GBAS, autocorrelation
Veranstaltungstitel:ION ITM
Veranstaltungsort:Dana Point, CA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:26 Januar 2015
Veranstaltungsende:28 Januar 2015
Veranstalter :The Institute of Navigation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Kommunikation, Navigation und Überwachung (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Navigation
Hinterlegt von: Felux, Michael
Hinterlegt am:12 Feb 2015 09:54
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:01

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