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Fan Blade Deformation Measurements on the DLR Airbus A320-ATRA by Means of IPCT as Part of the Ground Test Campaign in the Frame of the DLR-project SAMURAI

Kirmse, Tania und Maring, Sandra und Ebel, Paul-Benjamin (2016) Fan Blade Deformation Measurements on the DLR Airbus A320-ATRA by Means of IPCT as Part of the Ground Test Campaign in the Frame of the DLR-project SAMURAI. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 132. Springer International Publishing. Seiten 629-638. doi: 10.1007/978-3-319-27279-5_55. ISBN 978-3-319-27278-8. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://www.springer.com/de/book/9783319272788

Kurzfassung

The Image Pattern Correlation Technique (IPCT) was applied to measure the fan blade deformation of the IAE V2527 engine operating at Maximum Continous Thrust (MCT). The ground test on the DLR research aircraft A320-ATRA was a main part of the DLR project SAMURAI which wanted to use the ‘Synergy of Advanced Measurement Techniques for Unsteady and High Reynolds Number Aerodynamic Investigations’. The stereo camera system was fixed in front of the left engine. For certification reasons the correlation pattern had to be projected to the fan by a laser. The IPCT evaluation were improved to cope with the special challenges of the measurement and to enable a comparison with Computational Structural Mechanics (CSM) results finally.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/91240/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:Online ISBN: 978-3-642-35680-3, E-ISSN: 1860-0824, DOI: 10.1007/978-3-319-27279-5, Buchuntertitel: Contributions to the 19th STAB/DGLR Symposium Munich, Germany, 2014, Library of Congress Control Number: 2015958857
Titel:Fan Blade Deformation Measurements on the DLR Airbus A320-ATRA by Means of IPCT as Part of the Ground Test Campaign in the Frame of the DLR-project SAMURAI
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kirmse, Taniatania.kirmse (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Maring, Sandrasandra.maring (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ebel, Paul-Benjaminpaul.ebel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7112-7653NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:132
DOI:10.1007/978-3-319-27279-5_55
Seitenbereich:Seiten 629-638
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus Deutschland, Bremen, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldUni Stuttgart, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Breitsamter, ChristianTU München, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-27278-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:IPCT, Fan blade deformation, ground test, engine test
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen , Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Institut für Bauweisen und Strukturtechnologie > Bauteilgestaltung und Fertigungstechnologien
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:12 Mai 2016 15:45
Letzte Änderung:28 Mär 2023 23:42

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