elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Study on a Generic Nonlocally Reacting Liner

Busse-Gerstengarbe, St. und Nitsch, St. und Bake, Friedrich und Enghardt, Lars (2014) Study on a Generic Nonlocally Reacting Liner. AIAA Journal. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.J053021. ISSN 0001-1452.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/1.J053021

Kurzfassung

For many applications (e.g., in aircraft engines), the cells of Helmholtz resonator liners are not solely locally reacting because drainage slots are cut into the side walls. However, for the design of liners, the resulting effects of such drainage slots are currently not taken into account. Therefore, this paper presents a study on the effects of liner-cell interaction. In the first part, experimental results for different slot configurations of a generic test object (the scaled liner cavity) are shown and discussed. The major result is an additional dissipation maximum caused by the cell interaction. Based on these findings, an empirical relation is derived incorporating geometrical parameters like the percentage open area ratio to predict the appearance of the additional maximum.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/91108/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Study on a Generic Nonlocally Reacting Liner
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Busse-Gerstengarbe, St.Institut für Strömungsmechanik und Technische Akustik, Technische Universität BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nitsch, St.Institut für Strömungsmechanik und Technische Akustik, Technische Universität BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bake, FriedrichDLR, AT-TRANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Enghardt, LarsDLR, AT-TRANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:AIAA Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.2514/1.J053021
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0001-1452
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Liner, non-locally reacting, aero-engine, noise reduction, drainage
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebssysteme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Engine Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Turbinentechnologien (alt), L - Brennkammertechnologien (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Bake, Dr.-Ing. Friedrich
Hinterlegt am:20 Okt 2014 08:37
Letzte Änderung:22 Jun 2023 10:29

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.