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Fuel cell and Li-ion battery direct hybridization system for aircraft applications

Nishizawa, Akira und Kallo, Josef und Garrot, Olivier und Weiss-Ungethüm, Jörg (2013) Fuel cell and Li-ion battery direct hybridization system for aircraft applications. Journal of Power Sources, 222, Seiten 294-300. Elsevier. doi: 10.1016/j.jpowsour.2012.09.011. ISSN 0378-7753.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.jpowsour.2012.09.011

Kurzfassung

The concept of a passive hybrid system consisting of fuel cell stacks, Li-ion battery packs, and two diodes was tested. The diodes take the place of the DC/DC converter that is usually used to align fuel cell and battery voltages, thereby directly connecting the fuel cell and the battery. Prototype equipment was built for collecting characteristic data on the static and dynamic behavior of the hybrid system. The measurement results indicate that increasing the operation efficiency and simplifying the system were possible by applying the direct hybridization concept. The dynamic behavior results showed an interesting combination of output signals from the fuel cell stack and the battery pack. The quick response of the battery output completely compensated for the delay in fuel cell output response, indicating that the direct hybrid system is also applicable to high-frequency electric loads such as brushless DC motors. The ability to recharge without a DC/DC converter was also successfully validated for the direct hybrid system. From the measurement results, the design method, and the system sizing, this passive hybrid system appears promising for application in the Antares DLR-H2 electric aircraft test bed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/78331/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Fuel cell and Li-ion battery direct hybridization system for aircraft applications
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Nishizawa, Akiranishizawa.akira (at) jaxa.jpNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kallo, Josefjosef.kallo (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Garrot, Olivierolivier.garrot (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weiss-Ungethüm, Jörgjoerg.weiss-ungethuem (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2013
Erschienen in:Journal of Power Sources
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:222
DOI:10.1016/j.jpowsour.2012.09.011
Seitenbereich:Seiten 294-300
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dyer, C.K.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rand, D.A.J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ogumi, Z.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Scrosati, B.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Moseley, P.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISSN:0378-7753
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fuel cell; Li-ion battery; Hybrid system; Electric airplane
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Fahrzeugenergiesysteme (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Technische Thermodynamik > Elektrochemische Energietechnik
Hinterlegt von: Weiss-Ungethüm, Jörg
Hinterlegt am:13 Nov 2012 11:37
Letzte Änderung:10 Jan 2019 15:48

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