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GNSS based solutions for maritime “Safety of Life” Application with increased Accuracy Requirements

Engler, Evelin und Noack, Thoralf und Beckheinrich, Jamila und Hirrle, Angelika und Schlüter, Stefan und Reimer, Roland und Klähn, Dietmar (2008) GNSS based solutions for maritime “Safety of Life” Application with increased Accuracy Requirements. ISBN 978-3-937655-18-5.

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Kurzfassung

Future Global Navigation Satellite Systems (GNSS) like GALILEO or the modernised GPS will support “Safety of Life” (SoL) applications by the self-monitoring of the GNSS performance and by the provision of integrity information in dedicated services. The International Maritime Organisation (IMO A.915(22)) requires horizontal positioning accuracies better than 10 m in oceanic and coastal areas. If the positioning error induced by the used GNSS itself exceeds the tolerable positioning error of 25 m, the GNSS provider must detect this malfunction and inform the GNSS users within 10 s to fulfil the integrity requirement for “Safety of Life” applications. In critical traffic areas like sea channels and ports the desired position accuracy must be higher than 1 m. In case of GNSS based automatic docking manoeuvres the allowed positioning error must be lower than 0.1 m. Due to the fact that increased performance requirements are assigned to bounded areas the use of Ground Based Augmentation System (GBAS) is considered as a suitable technical solution to enable high-precision and reliable navigation in the port area. The project ALEGRO, funded by Mecklenburg-Vorpommern’s Ministry of Economics, Labour and Tourism and realised as one of the initial projects within the Research Port Rostock, is focussed on the development of a maritime GBAS. On the one hand corresponding research activities will be depicted by the description of the developed and deployed experimental GBAS in Rostock port and on the other hand preliminary results will be presented.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/55256/
Dokumentart:Tagungsband
Titel:GNSS based solutions for maritime “Safety of Life” Application with increased Accuracy Requirements
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Engler, EvelinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Noack, ThoralfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Beckheinrich, JamilaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hirrle, AngelikaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schlüter, StefanNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Reimer, RolandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Klähn, DietmarNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 Oktober 2008
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenanzahl:285
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
GZVB GmbH, NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISBN:978-3-937655-18-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Ground Based Augmentation System (GBAS), Real Time Kinematic Techniques (RTK), GPS, GALILEO, Research Port Rostock, GNSS Performance Assessment Facilty, Maritime Application, Accuracy, Integrity, Performance Quantities
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W KN - Kommunikation/Navigation
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W KN - Kommunikation/Navigation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Projekt GalileoNAV (alt)
Standort: Neustrelitz
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation
Hinterlegt von: Engler, Dr.-Ing. Evelin
Hinterlegt am:20 Okt 2008
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:19

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