elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Comparing performance and quality of traffic assignment techniques for microscopic road traffic simulations

Behrisch, Michael und Krajzewicz, Daniel und Wang, Yun-Pang (2008) Comparing performance and quality of traffic assignment techniques for microscopic road traffic simulations. In: Proceedings of DTA2008. DTA2008 International Symposium on Dynamic Traffic Assignment, 2008-06-18 - 2008-06-20, Leuven (Belgien).

[img]
Vorschau
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
227kB
[img]
Vorschau
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
362kB

Kurzfassung

Focusing on the tradeoff between accuracy of the assignment and computation time this paper proposes different traffic assignment methods targeting at microscopic traffic simulation. The corresponding network-wide performance indices, the generated route sets and the respective significance tests are analyzed and compared. The results indicate that the saving on computa-tion time is significant with use of macroscopic assignments. However, the deficiency of ne-glecting turning behaviors in macroscopic assignments results in worse assignment results. Moreover, the used computation time of some microscopic methods (e.g. the one-shot method) is competitive with that of the macroscopic assignments. While the exact parameteri-zation as well as the sensitivity of the methods to the size of the scenarios still need further investigation, it seems favorable to employ microscopic assignment techniques or hybrid methods for producing a good traffic assignment for a microscopic simulation.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper, Poster)
Titel:Comparing performance and quality of traffic assignment techniques for microscopic road traffic simulations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Behrisch, MichaelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krajzewicz, DanielNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wang, Yun-PangNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2008
Erschienen in:Proceedings of DTA2008
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:microscopic simulation, traffic assignment, SUE, DUA, route set similarity
Veranstaltungstitel:DTA2008 International Symposium on Dynamic Traffic Assignment
Veranstaltungsort:Leuven (Belgien)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2008-06-18 - 2008-06-20
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - LC-Management für innovative Systeme des Schienenverkehrs (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrsmanagement
Hinterlegt von: Behrisch, Dr.rer.nat. Michael
Hinterlegt am:09 Sep 2008
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:32

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.