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Comparison of Vortical Structures of a Helicopter Rotor Model Measured by LDV and PIV

Seelhorst, U. und Raffel, M. und Willert, C. und Vollmers, H. und Bütefisch, K.-A. und Kompenhans, J. (1996) Comparison of Vortical Structures of a Helicopter Rotor Model Measured by LDV and PIV. In: Proc. of the 22nd European Rotorcraft Forum, Brighton, UK, 17.-19.09.96.

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Kurzfassung

Flow field measurements of the blade tip vortices at a rotating helicopter rotor model were performed by three component laser-Doppler velocimetry (3D-LDV) and conventional (two component) particle image velocimetry (PIV). The results are in good correspondence in general, but alo illustrate the different properties of both techniques, such as the three-dimensional measurement capability of LDV and the unsteadyness of the flow captured by the PIV method.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996,
Titel:Comparison of Vortical Structures of a Helicopter Rotor Model Measured by LDV and PIV
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Seelhorst, U.NICHT SPEZIFIZIERT
Raffel, M.NICHT SPEZIFIZIERT
Willert, C.NICHT SPEZIFIZIERT
Vollmers, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Bütefisch, K.-A.NICHT SPEZIFIZIERT
Kompenhans, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1996
Erschienen in:Proc. of the 22nd European Rotorcraft Forum, Brighton, UK, 17.-19.09.96
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Laser-Doppler-Velocimeter, Particle Image Velocimetry, Blade-Vortex Interaction, Vortex Structure, Helicopter
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik > Institut für Experimentelle Strömungsmechanik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:08

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