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Recent Advances in H2/O2 High Pressure Coaxial Injector Performance Analysis.

Krülle, G. und Mayer, W. und Schley, C.-A. (1990) Recent Advances in H2/O2 High Pressure Coaxial Injector Performance Analysis. 26th Joint Propulsion Conference, 16-18 July 1990, Orlando, USA..

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Kurzfassung

Theoretical and experimental studies have been performed on propellant injection problems in high pressure H2/O2 combustors using coaxial injector configurations with liquid (LOX) core and surrounding parallel (GH2) gas stream. The aim based on previous experiences in the field of atomization has been to identify some of the fundamental processes in liquid jet break-up, droplet generation, evaporation, mixing and/or transport under supercritical pressure conditions, in order to be able to define, beyond empirical knowledge, the physical boundary conditions for subsequent combustion and expansion regimes and to establish and verify corresponding mathematical laws for integration into global combustor models.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990, pages=13,
Titel:Recent Advances in H2/O2 High Pressure Coaxial Injector Performance Analysis.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Krülle, G.NICHT SPEZIFIZIERT
Mayer, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Schley, C.-A.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Name der Reihe:AIAA Paper 90-1959
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Treibstoffaufbereitung, Injektor, Hochdrucktriebwerk, Mehrphasenstroemung,
Veranstaltungstitel:26th Joint Propulsion Conference, 16-18 July 1990, Orlando, USA.
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Lampoldshausen
Institute & Einrichtungen:Institut für Raumfahrtantriebe > Institut für Chemische Antriebe und Verfahrenstechnik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 05:31

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