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Crash and High Velocity Impact Simulation Methodologies for Aircraft Structures

Kindervater, C.M und Johnson, A, und Kohlgrüber, D, und Lützenburger, M. (2000) Crash and High Velocity Impact Simulation Methodologies for Aircraft Structures. Structural Failure and Plasticity (IMPLAST 2000), IMPLAST 2000, .

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Kurzfassung

Numerical crash and high velocity simulation studies of metallic and composite sub-components of aircraft structures are presented which were performed within various European Commission (CEC) sponsored research projects. Both hybrid simulation techniques as well as Finite Element (FE) based crash codes were used. Several new composite material models were developed and validated against tests. Especially with the metallic structures, the simulations correlated well with data of impact tests which were performed within the programs.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Crash and High Velocity Impact Simulation Methodologies for Aircraft Structures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Kindervater, C.MNICHT SPEZIFIZIERT
Johnson, A, NICHT SPEZIFIZIERT
Kohlgrüber, D, NICHT SPEZIFIZIERT
Lützenburger, M.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Erschienen in:Structural Failure and Plasticity (IMPLAST 2000)
Referierte Publikation:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:IMPLAST 2000
Seitenbereich:
Status:veröffentlicht
Stichwörter:crash, simulation, finite element, numerical analysis, aircraft
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 22:19

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