elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Exploration of Aerial Firefighting Fleet Effectiveness and Cost by System of Systems Simulations

Shiva Prakasha, Prajwal und Naeem, Nabih und Ratei, Patrick und Cigal, Nazlic und Nagel, Björn (2021) Exploration of Aerial Firefighting Fleet Effectiveness and Cost by System of Systems Simulations. In: ICAS 2021. International Council of Aeronautical Sciences. 32nd Congress of the International Council of Aeronautical Sciences, 6-10, September 2021, Shanghai, China.

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

[img] PDF
913kB

Offizielle URL: https://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2020/data/papers/ICAS2020_0997_paper.pdf

Kurzfassung

Wildfires are becoming a more frequent and devastating phenomena across the globe. The suppression of these wildfires is a dangerous and complex activity considering the vast systems that need to operate together to monitor, mitigate, and suppress the fire. In addition, the required cooperation spans multiple institutes in different capacities. Thus, the recognition of the wildfire suppression scenario as a System of Systems (SoS) is valid. Due to the dangers associated with firefighting and the increased occurrence, there is scope for the design of unmanned aerial vehicles for wildfire suppression. In this work, a SoS driven aircraft design, cost, and fleet assessment methodology is utilized together with a wildfire simulation to investigate several sensitivities relating to design and operational parameters. Further, this paper investigates their impacts on the measures of effectiveness, i.e. burnt area and operating cost. These two parameters enable the identification of optimal fleet size for wildfire suppression for a given scenario and aircraft definition.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/148125/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vorlesung, Vortrag)
Titel:Exploration of Aerial Firefighting Fleet Effectiveness and Cost by System of Systems Simulations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Shiva Prakasha, PrajwalPrajwal.Prakasha (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5694-5538NICHT SPEZIFIZIERT
Naeem, NabihHussain.Naeem (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3144-3045NICHT SPEZIFIZIERT
Ratei, PatrickPatrick.Ratei (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5161-8025NICHT SPEZIFIZIERT
Cigal, Nazlicnazlican.cigal (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nagel, BjörnBjoern.Nagel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8076-9853NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2021
Erschienen in:ICAS 2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Verlag:International Council of Aeronautical Sciences
Name der Reihe:ICAS 2021
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Wildfire Suppression, eVTOL, Aircraft Design, System of Systems, Agent-Based Simulation
Veranstaltungstitel:32nd Congress of the International Council of Aeronautical Sciences
Veranstaltungsort:Shanghai, China
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:6-10, September 2021
Veranstalter :International Council of Aeronautical Sciences
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung, L - Flugzeugtechnologien und Integration, L - Flugzeugsysteme
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemarchitekturen in der Luftfahrt
Hinterlegt von: Shiva Prakasha, Prajwal
Hinterlegt am:14 Jan 2022 08:31
Letzte Änderung:17 Jun 2022 09:39

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.