elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Imprint | Contact | Deutsch
Fontsize: [-] Text [+]

Items where Subject is "Institute of Vehicle Concepts > Fahrzeug-Energiekonzepte"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: B | D | F | H | K | M | N | P | R | S | W
Number of items at this level: 39.

B

  Braig, Thomas and Dittus, Holger and Weiss-Ungethüm, Jörg and Engelhardt, Tobias (2012) The Modelica Library ‘AlternativeVehicles’ for Vehicle System Simulation. SNE Simulation Notes Europe, 22 (2), pp. 101-106. DOI: 10.11128/sne.22.tn.10133. ISSN 2305-9974. Volltext nicht frei. file

  Braig, Thomas and Dittus, Holger and Ungethüm, Jörg and Engelhardt, Tobias (2011) The Modelica library AlternativeVehicles for vehicle system simulation. ASIM 2011, 21. Symposium Simulationstechnik, 7. - 9. Sept. 2011, Winterthur, Schweiz. file

  Brinner, Andreas (2011) Still-Schlepper - Flughafenvorfeldfahrzeug mit wasserstoffbetriebenem Brennstoffzellenantrieb. VDI-Berichte. VDI. file

  Brinner, Andreas (2011) New emission-free power trains for modern vehicles. Innovationstag 2011 des dänischen Innovationszentrums, 19.05.2011, Berlin. (Unpublished) file

D

  Deißer, Oliver and Hölderlin, Andreas and Friedrich, Horst E. (2012) Function integration at fibre reinforced structures at an example of the project "Active Lightweight Suspension". In: Tagungsbad Stuttgarter Sympsoium. Springer Verlag. 12. Internationales Stuttgarter Symposium, Stuttgart. Volltext nicht frei. file

  Dickinson, Dave and Shitole, Manikprasad (2013) Use of a high performance Lithium iron phosphate battery in the fuel cell range extender vehicle concept. Batterietag NRW und Kraftwerk Batterie 2013, 25. Feb. 2013 - 27. Feb. 2013, Aachen, Deutschland. file

  Dickinson, Dave and Nasri, Mounir (2014) Range Extender Vehicle Concept Based on High Temperature Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cell. In: ever. 2014 Ninth International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies (EVER), 25.-27. März 2014, Monaco, Frankreich. file

  Dittus, Holger (2011) How does Lightweight Design affect Traction Energy Consumption of Railway Vehicles? EVER 2011 - International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies, 31.03 - 03.04.2011, Monaco. Volltext nicht frei. file

  Dittus, Holger and Hülsebusch, Dirk and Ungethüm, Jörg (2011) Reducing DMU fuel consumption by means of hybrid energy storage. European Transport Research Review. Springer. DOI: 10.1007/s12544-011-0053-6. ISSN 1867-0717. file

  Dittus, Holger and König, Jens and Friedrich, Horst E. (2011) Energy Reduction of Railway Vehicles by Lightweight Design. In: 11th Stuttgart International Symposium Automotive and Engine Technology, pp. 501-517. Vieweg+Teubner Verlag. 11. Stuttgarter Symposium Fahrzeug- und Motorentechnik, 22.-23.02.2011, Stuttgart, Deutschland. ISBN 978 3 8348 1561 3. Volltext nicht frei. file

  Dittus, Holger and Pagenkopf, Johannes and Friedrich, Horst E. (2013) Energiebedarfs- und Kostenreduktion durch Leichtbau bei Schienenfahrzeugen. ZEVrail - Zeitschrift für das gesamte System Bahn, 137 (11-12), pp. 445-453. Georg Siemens Verlag GmbH & Co. KG. Volltext nicht frei. file

F

  Ferrari, Cornelius and Offinger, Stefan and Schier, Michael and Philipps, Franz and Widenhorn, Axel and Henke, Martin and Philipp, Ulrich and Wolany, Adalbert and Rinderknecht, Frank and Reichert, Stefan and HeroN, Alex (2012) Studie zu Range Extender Konzepten für den Einsatz in einem batterieelektrischen Fahrzeug – REXEL. Other. Project Report. Hacker Media. file

  Fischer, Christoph (2013) Brennstoffzellenaktivitäten am DLR FK. 5. Wissenschaftsforum Mobilität: Radikale Innovationen für die Mobilität von morgen, 18.06.2013, Duisburg, Deutschland. Volltext nicht frei. file

H

  Heckmann, Andreas and Streit, Sebastian (2012) The Modeling of Energy Flows in Railway Networks using XML-Infrastructure Data. In: Proceedings of the 9th International Modelica Conference, pp. 125-132. 9th International Modelica Conference, 3.-5. Sept. 2012, Munich, Germany. ISBN 978-91-7519-826-2. file

  Hubner, Markus (2014) Alternative Antriebskonzepte und Aktivitäten des Instituts FK im Bereich Elektromobilität. 6. Wissenschaftsforum Mobilität, 08. Mai 2014, Duisburg, Deutschland. file

K

  Kaimer, Stefan (2013) Hybride Antriebskonzepte für Schienenfahrzeuge. In: Next Generation Forum 2013, pp. 26-31. Next Generation Forum 2013, 23.-24. Okt. 2013, Stuttgart. Volltext nicht frei. file

  Kaimer, Stefan and Dittus, Holger (2013) Railway vehicles and energy storages - A contradiction? Kraftwerk Batterie 2013, 26.-27. Feb. 2013, Aachen. Volltext nicht frei. file

  Kaimer, Stefan and Streit, Sebastian and Winter, Joachim (2014) High-Speed Passenger Train NGT Link: Propulsion and Electrical Power Supply Concept. In: Proceedings of the Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Civil-Comp Press. Railways 2014 - The Second International Conference on Railway Technology: Research, 08.-11. Apr. 2014, Ajaccio, Frankreich. ISBN 978-1-905088-59-1. ISSN 1759-3433 Volltext nicht frei. file

  Kumar, Satheesh and Schier, Michael (2014) Increasing efficiency of ecological vehicles by integrating auxiliary units directly to the driven shaft. International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies, 25.-27.Mär. 2014, Monte Carlo. filefile

M

  Mayer, Bastian and Klein Altstedde, Mirko and Schier, Michael (2013) Stresstest für Autos von morgen. Industrie-Anzeiger, 135 (32), pp. 42-43. Konradin Verlag. ISSN 0019-9036. Volltext nicht frei. file

N

  Nasri, Mounir and Dittus, Holger (2013) Auslegung eines RangeExtender-Antriebsstrangs mit Hochtemperatur-PEM-Brennstoffzelle. Fachhochschule Düsseldorf. ISBN 973-3-901608-41-4. file

  Nasri, Mounir and Dickinson, Dave (2014) Thermal Management of Fuel Cell-driven Vehicles using HT-PEM and Hydrogen Storage. International Conference on Ecological Vehicles and Renewanble Energies EVER 14, 25.-27. Mar. 2014, Monaco, Frankreich. file

P

  Pagenkopf, Johannes and Kaimer, Stefan (2014) Potentials of Alternative Propulsion Systems for Railway Vehicles: A Techno-Economic Evaluation. 2014 Ninth International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies (EVER), 25.-27. März 2014, Monte-Carlo, Monaco. file

R

  Rinderknecht, Frank and Kock, Florian (2011) Hydraulikzylinder simuliert Größen für einen Freikolbenmotor. Maschinenmarkt - das Industriemagazin, pp. 42-44. Vogel Business Media GmbH & Co. KG. ISSN 1610-3521. Volltext nicht frei. file

S

  Schier, Michael (2011) Electric Wheel-Hub-Drive for Aircraft Application. Electric vehicles Land Sea Air Europe 2011, 27. -30. Jun. 2011, Stuttgart-Fellbach, Deutschland. file

  Schier, Michael (2013) Innovationsbeispiele aus der Luft- und Raumfahrt für die Elektromobilität. [Other] Volltext nicht frei. file

  Schier, Michael and Kopp, Gundolf and Köster, Frank (2013) Interdisziplinierte Entwicklung neuartiger Fahrzeugkonzepte für Straße und Schiene. 6. Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug, 14.-15. Mai 2013, Graz, Österreich. file

  Schier, Michael and Rinderknecht, Frank (2013) Innovation Examples for Ecological Vehicles based on Aerospace Research. International Conference on Ecological Vehicles and Renewanble Energies EVER 13, 27.-30. Mar. 2013, Monte Carlo, Monaco. filefile

  Schier, Michael and Rinderknecht, Frank and Brinner, Andreas and Hellstern, Heribert (2011) High Integrated Electric Machine for Aircraft Autonomous Taxiing. Sixth International Conference and Exhibition on Ecological Vehicles and Renewable Energies EVER11, 31. Mär. - 03. Apr. 2011, Monte-Carlo, Monaco. file

  Schier, Michael and Rinderknecht, Frank and Dittus, Holger (2012) Electrically excited Wheel Hub Motors for High Speed Trains. EVER 12, Monte Carlo, Monaco. Volltext nicht frei. file

  Schier, Michael and Rinderknecht, Frank and Hellstern, Heribert (2011) Electric Wheel Hub Motor for Aircraft Application. International Journal Of Renewable Energy Research, Vol. 1 (No. 4), pp. 298-305. Gazi University, Faculty of Technolgy, Department of Electrical and Electronics Engineering . ISSN 1309-0127. Volltext nicht frei. file

  Schier, Michael (2013) Fahrzeug-Energiekonzepte für die Elektromobilität. Abschlußveranstaltung Clean Motion Offensive, 23.09.2013, Linz, Österreich. file

  Schier, Michael and Kevlishvili, Nina and Mayer, Bastian (2014) Thermal Management Concepts for Vehicles of Next Generation. In: IEEE Xplore. IEEE Xplore data base. EVER 14 - Ninth International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies, 25.-27.Mar. 2014, Monaco. file

  Schmitt, Michael (2013) Developmental methodology for generic compilation of load cases for conceptual design of commercial vehicles. Young Researchers Seminar 2013, 4.-7.- Jun 2013, Lyon, Frankreich. filefile

  Schmitt, Michael and Kleiner, Florian (2013) Unterschiede der Verbrauchsermittlung und –simulation von Nutzfahrzeugen mit standardisierten und realen Fahrzyklen. 2. Zukunftskongress 2013 Das CO2-arme Nutzfahrzeug – Lkw, Anhänger und Aufbauten –, 24. und 25. September 2013, Ludwigsburg, Deutschland. filefile

  Schmitt, Michael and Schier, Michael and Dittus, Holger (2013) Modelica-Bibliothek AlternativeVehicles Berechnung des Energie- und Thermomanagements in Nutz- und Sonderfahrzeugen. [Other] file

W

  Windemut, Ivan and Böhm, Mathias (2013) Thermische Modellierung eines doppelstöckigen Wagenkastens für Next Generation Train. In: ASIM-Treffen STS/GMMS 2013, pp. 119-124. ASIM 2013, 28. Feb - 01. Mrz. 2013, Düsseldorf, Deutschland. ISBN 978 3 901608 41 4. file

  Windemut, Ivan and Dittus, Holger (2013) Analyse des Leistungsbedarfes der HVAC-Anlagen im doppelstöckigen Wagenkasten des Next Generation Train (NGT). In: Bahntechnik aktuell, Band 47, Jahrgang 2013, pp. 97-113. IFV Bahntechnik e.V.. Bahn-Klimatechnik: HVAC 2013, 17.-18. Dez. 2013, München, Deutschland. ISBN 978 3 940727 40 4. Volltext nicht frei. file

  Windemut, Ivan and Nasri, Mounir and Dittus, Holger (2014) Automatisierte Auswertung von DYMOLA-Simulationsergebnissen mit MATLAB. In: Beiträge zum ASIM-Workshop STS/GMMS 2014 (42). ARGESIM Verlag Wien. ASIM 2014, 20.-21. Feb. 2014, Reutlingen, Deutschland. ISBN 978 3 901608 43 8. Volltext nicht frei. file

This list was generated on Sat Sep 13 01:06:01 2014 CEST.
Browse
Search
Help & Contact
Informationen
electronic library is running on EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2012 German Aerospace Center (DLR). All rights reserved.