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Einträge mit Themengebiet "Lufttransportsysteme > Systemanalyse Lufttransport"

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A

  Apffelstaedt, Arno und Stumpf, Eike (2009) Identifying Carbon Dioxide Reducing Aircraft Technologies and Estimating their Impact Global Emissions. DLR-Interner Bericht. IB-328-2008-10. Hamburg University of Applied Sciences. Volltext nicht online.

B

  Becker, Kristin und Terekhov, Ivan und Niklaß, Malte und Gollnick, Volker (2018) A global gravity model for air passenger demand between city pairs and future interurban air mobility markets identification. Aviation 2018, 25-29 June 2018, Atlanta, USA. doi: 10.2514/6.2018-2885. Volltext nicht frei. file

  Becker, Kristin und Terekhov, Ivan und Niklaß, Malte und Gollnick, Volker (2018) A global gravity model for air passenger demand between city pairs and future interurban air mobility markets identification. AIAA AVIATION Forum, June 25-29, 2018, Atlanta, Georgia, USA. file

G

  Ghosh, Robin und Gollnick, Volker (2013) The 2° target revisited: Climate-ecological assessment loop and conceptual foundation for air transportation system re-engineering. DLRK 2013, Deutschland, Stuttgart. file

  Ghosh, Robin (2019) Ein Ansatz der quantitativen Zukunftsforschung als Grundlage der Systemanalyse für das globale Lufttransportsystem. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB-2019-11. Dissertation. Technische Universität Hamburg. 291 S. Volltext nicht online.

  Ghosh, Robin und Kölker, Katrin und Terekhov, Ivan (2015) Future Passenger Air Traffic Modelling: A theoretical Concept to integrate Quality of Travel, Cost of Travel and Capacity Constraints. 19th World Conference of the Air Transport Research Society (ATRS, 2.-4. Jul. 2015, Singapur. file

  Ghosh, Robin und Schilling, Thomas und Wicke, Kai (2017) Theoretical framework of systems design for the air transportation system including an inherently quantitative philosophy of scenario development. Journal of Air Transport Management, 58, Seiten 58-67. Elsevier. doi: 10.1016/j.jairtraman.2016.09.007. ISSN 0969-6997. (im Druck) Volltext nicht online.

  Ghosh, Robin und Schilling, Thomas und Wicke, Kai (2014) Theoretical Framework of Systems Design for the Air Transportation System including an inherently quantitative Philosophy of Scenario Development. ICAS 2014, 7.-12. Sept. 2014, St. Petersburg, Russland. file

  Ghosh, Robin und Terekhov, Ivan (2015) Future Passenger Air Traffic Modelling: Trend Analysis of the Global Passenger Air Travel Demand Network. In: 53rd AIAA Aerospace Sciences Meeting, 2015. 53rd AIAA Aerospace Sciences Meeting, 5.-12. Jan. 2015, Kissimmee, Florida. doi: 10.2514/6.2015-1642. (eingereichter Beitrag) file

  Ghosh, Robin und Wicke, Kai und Kölker, Katrin und Terekhov, Ivan und Linke, Florian und Niklaß, Malte und Lührs, Benjamin und Grewe, Volker (2016) An Integrated Modelling Approach for Climate Impact Assessments in the Future Air Transportation System – Findings from the WeCare Project. In: 2nd ECATS Conference 2016. 2nd ECATS Conference 2016, 07.-09. Nov. 2016, Athen, Griechenland. file

  Gibbs, Jonathan und Wicke, Kai und Gosh, Robin und Schilling, Thomas und Nagel, Björn und Pape, Oliver (2016) Potential Market Sizes and Adoption Schedules of Liquid Natural Gas Commerercial Aircraft and the LNG Air Transportation System. 54th AIAA Aerospace Sciences Meeting, 04. -08. Januar 2016, USA, California, San Diego. Volltext nicht online.

  Gülden, Kai-Felix und Nolte, Peter und Wicke, Kai und Stumpf, Eike (2011) Utilizing scenario technique to derive and select robust requirements for a Concept of Operations in the Air Transportation System. 11th AIAA Aviation Technology, Integration, and Operations (ATIO), 20.-22. Sep. 2011, Virginia Beach. Volltext nicht frei. file

H

  Hurst, Adrian und Ghosh, Robin und Lührs, Benjamin (2015) Development of a generic model to depict airspace-related trajectory inefficiencies for glogal air traffic scenarios. Masterarbeit, Hamburg University of Applied Sciences. Volltext nicht online.

  Hölzel, Nico (2019) Ein Bewertungsansatz zur Analyse von Zustandsmanagementsystemen in Verkehrsflugzeugen unter Berücksichtigung neuer Instandhaltungskonzepte. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB-2019-20. Dissertation. 278 S. Volltext nicht online.

  Hölzel, Nico und Gollnick, Volker (2015) Analysis of Prognostics and Condition-based Maintenance Concepts for Commercial Aircraft Considering Prognostic Errors. In: Proceedings of the Annual Conference of the Prognostics and Health Management Society 2015, Seiten 509-524. Annual Conference of the Prognostics and Health Management Society 2015, 18.-22. Okt. 2015, San Diego, USA. ISBN 978-1-936263-20-2. file

  Hölzel, Nico und Schilling, Thomas und Gollnick, Volker (2014) An Aircraft Lifecycle Approach for the Cost-Benefit Analysis of Prognostics and Condition-based Maintenance based on Discrete Event Simulation. In: Proceedings of the Annual Conference of the Prognostics and Health Management Society 2014, Seiten 442-457. Annual Conference of the Prognostics and Health Management Society 2014, 29. Sept. - 02. Okt. 2014, Fort Worth, USA. ISBN 978-1-936263-17-2. ISSN 2325-0178. file

  Hölzel, Nico und Schilling, Thomas und Langhans, Stephan (2010) Aircraft lifecycle cost-benefit analysis of PHM systems. International Meeting for Aviation Product Support Processes, 08.-09. Nov. 2010, Victorville, USA. file

  Hölzel, Nico und Schilling, Thomas und Neuheuser, Tom und Gollnick, Volker (2012) System Analysis of Prognostics and Health Management Systems for Future Transport Aircraft. 28th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences (ICAS), 23.-28. Sept. 2012, Brisbane, Australien. Volltext nicht frei. file

  Hölzel, Nico und Schröder, Christopher und Schilling, Thomas und Gollnick, Volker (2012) A Maintenance Packaging and Scheduling Optimization Method for Future Aircraft. 6th International Meeting for Aviation Product Support Processes (IMAPP), 18.-20. Jun. 2012, Delft, Niederlande. Volltext nicht frei. file

L

  Laks, Paul und Niklaß, Malte (2014) Aufbau einer Simulationskette in RCE zur Nachmodellierung konventioneller Flugzeugtypen. Bachelorarbeit, TUHH. Volltext nicht online.

  Lehner, Stephan (2013) Function-Structure Interdependence in Air Transportation. IFISC Seminar, 24. April 2013, Palma de Mallorca, Mallorca. Volltext nicht frei. file

  Lehner, Stephan (2013) Metrics to Describe Function-Structure Interdependence of Air Transportation. Complex Metrics Workshops at the Third SESAR innovation Days, 26.-28. Nov. 2013, Stockholm, Schweden. Volltext nicht frei. file

  Lehner, Stephan und Gollnick, Volker (2014) Function-Structure Interdependence of Passenger Air Transportation: Application of a Systemic Approach. In: AIAA AVIATION 2014 -14th AIAA Aviation Technology, Integration, and Operations Conference 2014. 14th AIAA Aviation Technology, Integration, and Operations Conference, 16.-20. Jun. 2014, Atlanta, USA. doi: 10.2514/6.2014-3268. Volltext nicht frei. file

  Liu, Nanxi und Nagel, Björn und Niklaß, Malte (2014) Aircraft Design and Climate Impact. Bachelorarbeit, TUHH. Volltext nicht online.

M

  Meyer, Hendrik und Thyagarajan, Sowmya und Gollnick, Volker (2017) REDUCTION OF UNCERTAINTIES IN SHM DATA TRANSMISSION AND FAILURE ANALYSIS WITHIN LIMITATIONS TO ECONOMIC AND SAFETY ASPECTS. In: PROCEEDINGS OF THE 6TH INTERNATIONAL WORKSHOP ON AIRCRAFT SYSTEM TECHNOLOGIES. Shaker. AST 2017, 21.-22. Feb.2 017, Hamburg, Deutschland. ISBN 978-3-8440-5086-8. Volltext nicht frei. file

  Modest, Christian und Langhans, Stephan (2009) Monte Carlo Simulation - Methodik und Anwendung. DLR-Interner Bericht. IB-328-2009-06. Technische Universität Hamburg-Harburg. Volltext nicht online.

N

  Naumow, Maximilian und Nolte, Peter (2014) Responsiveness of European Airline Business Stakeholders regarding the inclusion of Aviation in the ETS. 4th EASN Association International Workshop on Flight Physics and Aircraft Design, 27.-29. October 2014, Aachen. Volltext nicht frei. file

  Niklaß, Malte (2019) Ein systemanalytischer Ansatz zur Internalisierung der Klimawirkung der Luftfahrt. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB-2019-6. Dissertation. Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). 199 S. file

  Niklaß, Malte und Lührs, Benjamin und Dahlmann, Katrin und Froemming, Christine und Grewe, Volker und Gollnick, Volker (2017) Cost-Benefit Assessment of Climate-Restricted Airspaces as an Interim Climate Mitigation Option. Journal of Air Transportation, 25 (2), Seiten 27-38. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.D0045. ISSN 1544-6980. Volltext nicht frei. file

  Niklaß, Malte und Lührs, Benjamin und Dahlmann, Katrin und Frömming, Christine und Grewe, Volker und Gollnick, Volker und van Manen, Jesper (2016) Are Climate Restricted Areas a Viable Interim Climate Mitigation Option over the North Atlantic? AIAA Aviation Conference, June 13-17, Washington, DC. doi: 10.2514/6.2016-3755. Volltext nicht frei. file

  Niklaß, Malte und Lührs, Benjamin und Ghosh, Robin (2016) A Note on How to Internalize Aviation's Climate Impact of non-CO2 Effects. 2nd ECATS Conference, 7.-9. Nov. 2016, Athen. Volltext nicht frei. file

  Niklaß, Malte und Lührs, Benjamin und Grewe, Volker und Dahlmann, Katrin und Luchkova, Tanja und Linke, Florian und Gollnick, Volker (2017) Potential to reduce the climate impact of aviation by climate restricted airspaces. Transport Policy (83), Seiten 102-110. Elsevier. doi: 10.1016/j.tranpol.2016.12.010. ISSN 0967-070X. Volltext nicht frei. file

  Niklaß, Malte und Lührs, Benjamin und Grewe, Volker und Gollnick, Volker (2018) Implementation of eco-efficient procedures to mitigate the climate impact of non-CO2 effects. In: 31st Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2018. 31st Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, 09.-10. Sep, 2018, Belo Horizonte, Brazil. ISBN 978-393218288-4. file

  Nolte, Peter und Langhans, Stephan (2008) Bewertung des zusammenhangs zwischen globalen szenarien und dem ökonomisch getriebenen flugzeugentwurf. Projektbericht. IB-328-2008-05. Technische Universität Braunschweig. Volltext nicht online.

  Nolte, Peter und Apffelstaedt, Arno und Gollnick, Volker und Rötger, Thomas (2012) Quantitative Assessment of Technology Impact on Aviation Fuel Efficiency. Air Transport and Operations Symposium 2012, 18.-20. June 2012, Delft. Volltext nicht frei. file

  Nolte, Peter und Gollnick, Volker (2012) Definition and Selection of Air Transportation System Requirements based on "a posteriori" knowledge. 12th ATIO Conference, 17. - 19. September 2012, Indianapolis. Volltext nicht frei. file

R

  Rosskopf, Michael und Lehner, Stephan und Gollnick, Volker (2014) Economic-environmental trade-offs in long-term airline fleet planning. Journal of Air Transport Management (34), Seiten 109-115. Elsevier. doi: 10.1016/j.jairtraman.2013.08.004. ISSN 0969-6997. Volltext nicht frei.

S

  Schilling, Thomas und Langhans, Stephan (2009) Methoden zur Modellierung von Flugzeuginstandhaltung. DLR-Interner Bericht. IB-328-2009-08. Technische Universität Hamburg-Harburg. Volltext nicht online.

  Schilling, Thomas (2016) AIRCAT - Assessment of the Impact of Radical Climate-Friendly Aviation Technologies. Projektbericht. DLR. DLR - Lufttransportsysteme. file

  Seemann, Ralf und Langhans, Stephan und Schilling, Thomas und Gollnick, Volker (2011) Modeling the Life Cycle Cost of Jet Engine Maintenance. 60. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress (DLRK), 27.-29. September 2011, Bremen. Volltext nicht online.

  Sun, Xiaoqian und Stumpf, Eike und Li, Yongchang (2011) Investigation on Ranking Paradox for MCDM Methods. In: Volltext nicht online.

  Sun, Xiaoqian und Volker, Gollnick und Stumpf, Eike (2011) Robustness Consideration in Multi-Criteria Decision Making to an Aircraft Selection Problem. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis. Wiley. doi: 10.1002/mcda.471. ISSN 1057-9214. Volltext nicht online.

  Sun, Xiaoqian und Yongchang, Li (2010) Evaluation of Control System Performance Using Multiple Criteria Decision Making Techniques. In: 49,th IEEE Conference on Decision and Control, Hilton Atlanta Hotel, GA, USA Volltext nicht online.

  Sun, Xiaoqian und Yongchang, Li (2010) An Intelligent Multi-Criteria Decision Support System for Systems Design. 13th Multidisciplinary Analysis Optimization (MAO) & 10th Aviation Technology Integration and Operation Conference (ATIO), September 13-15, 2010, Texas, USA. Volltext nicht online.

  Sun, Xiaoqian (2012) Multiple Criteria Decision Analysis Techniques in Aircraft Design and Evaluation Processes. Dissertation, Air Transportation Systems. file

T

  Terekhov, Ivan (2017) Forecasting air passenger demand between settlements worldwide based on socio-economic scenarios. DLR-Forschungsbericht. DLR-FB-2017-37. Dissertation. Hamburg University of Technology. 201 S. file

  Terekhov, Ivan und Evans, Antony und Gollnick, Volker (2015) Forecasting global air passenger demand network using weighted similarity-based algorithms. The 19th ATRS World Conference, 2-5 July 2015, Singapore. file

  Terekhov, Ivan und Ghosh, Robin und Gollnick, Volker (2015) A concept of forecasting origin-destination air passenger demand between global city pairs using future socio-economic scenarios. In: 53rd AIAA Aerospace Sciences Meeting, 2015. 53rd AIAA Aerospace Sciences Meeting, USA, Florida, Kissimmee. doi: 10.2514/6.2015-1640. (eingereichter Beitrag) file

  Terekhov, Ivan und Gollnick, Volker (2015) Clustering of airport cities and cluster dynamic for the air passenger demand forecasting model based on a socio-economic scenario. 5th CEAS Air & Space Conference, 7-11 Sept 2015, Delft, The Netherlands. file

  Terekhov, Ivan und Kölker, Katrin und Dzikus, Niclas und Ghosh, Robin und Bießlich, Peter und Niklaß, Malte und Gollnick, Volker (2016) Developing Forecasts for Global Air Transport System Studies. Forecasting Air Transport, 5.-7. Okt. 2016, Köln, Deutschland. Volltext nicht online.

  Terekhov, Ivan und Niklaß, Malte und Dzikus, Niclas und Gollnick, Volker (2018) Assessing noise effects of the urban air transportation system. In: 18th AIAA Aviation Technology, Integration, and Operations Conference, 2018. AIAA AVIATION Forum, June 25-29, 2018, Atlanta, Georgia, USA. ISBN 978-162410556-2. file

  Terekhov, Ivan und Schilling, Thomas und Niklaß, Malte und Ghosh, Robin (2018) ASSESSING THE IMPACT OF NEW TECHNOLOGIES IN AVIATION USING A GLOBAL AIRCRAFT FLEET FORECASTING MODEL. AEGATS 2018, Toulouse, France. file

  Torhorst, Sebastian und Hölzel, Nico und Gollnick, Volker (2014) Identification and evaluation of the potentials of Prognostics and Health Management in future civil aircraft. In: European Conference of the PHM Society 2014 Proceedings, Seiten 825-829. European Conference of the PHM Society 2014, 8.-10. Jul. 2014, Nantes, Frankreich. ISBN 978-1-936263-16-5. file

W

  Weiss, Marco und Dzikus, Niclas und Sun, Xiaoqian (2012) TECHNOLOGY ASSESSMENT OF FUTURE AIRCRAFT. INTERNATIONAL CONGRESS OF THE AERONAUTICAL SCIENCES, Brisbane. Volltext nicht frei. file

  Weiss, Marco und Dzikus, Niclas (2015) AN AIRPORT ASSESSMENT APPROACH IN THE CONCEPTUAL DESING STAGE. Aviation 2015, Dallas. Volltext nicht online.

  Wicke, Kai (2016) Bewertung der natürlichen Laminarhaltung an Verkehrsflugzeugen im operationellen Umfeld. DLR-Forschungsbericht. DLR--FB2016-24. Dissertation. Lufttransportsysteme. 216 S. Volltext nicht online.

  Wicke, Kai und Bertsch, Lothar (2013) SLED (Silent Leading Edge Devices) - Abschlussbericht zum Flugzeugentwurf und der Systemanalyse. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 328-2013-30. 71 S. Volltext nicht frei.

  Wicke, Kai und Gollnick, Volker (2016) System analysis of aircraft with natural laminar flow and forward swept wings. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-016-0187-2. ISSN 1869-5582. Volltext nicht online.

  Wicke, Kai und Kruse, Martin und Linke, Florian (2012) Mission and Economic Analysis of Aircraft with Natural Laminar Flow. 28th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, 24.-28. Sep. 2012, Brisbane, Australien. Volltext nicht frei. file

  Wicke, Kai und Kruse, Martin und Linke, Florian und Gollnick, Volker (2014) Impact of insect contamination on operational and economic effectiveness of aircraft with natural flow technology. In: 29th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences (ICAS). 29th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences (ICAS), 07.-12. September 2014, St. Petersburg, Russland. file

  Wicke, Kai und Kruse, Martin und Linke, Florian und Gollnick, Volker (2015) Insect Contamination Impact on Operational and Economic Effectiveness of Natural-Laminar-Flow Aircraft. Journal of Aircraft, 53 (1), Seiten 158-167. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C033237. ISSN 0021-8669. Volltext nicht frei. file

  Wicke, Kai und Linke, Florian und Lau, Alexander und Risse, Kristof und Pohya, Ali Ahmad und Lührs, Benjamin und Swaid, Majed (2017) Impact of Cloud Encounter Mitigation Procedures on Operational and Economic Effectiveness of HLFC Aircraft. AIAA Science and Technology Forum and Exposition (SciTech 2017), 09. Jan - 13. Jan 2017, Grapevine, Texas. doi: 10.2514/6.2017-1626. Volltext nicht frei. file

Z

  Zander, Florian und Nolte, Peter (2014) An Analysis on the Determinants and Ecological Implications of Aircraft Size on Intra-European High Demand Routes. DLRK 2014, 16.-18. September, Augsburg. Volltext nicht frei. file

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