elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Reduction of the pressure gradient in railway tunnels using vented tunnel portals

Heine, Daniela und Lauenroth, Gerrit und Huntgeburth, Stefan und Ehrenfried, Klaus (2015) Reduction of the pressure gradient in railway tunnels using vented tunnel portals. BHR Groug, Cranfield, United Kingdom. 16th International Symposium on Aerodynamics and Ventilation of Tunnels, 2015-09-15 - 2015-09-17, Seattle, USA. ISBN 978 1 85598 149 213.8 14.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.ita-aites.org/en/wg-committees/committees/ita-cosuf/news-annoucements/1153-16th-international-symposium-on-aerodynamics-and-ventilation-and-fires-in-tunnels-seattle-15th-17th-september-2015

Kurzfassung

The passage of a high-speed train through a vented tunnel hood was studied experimentally in model scale. The pressure history inside the tunnel was observed using pressure transducers, and the flow field outside the portal vents was recorded using an optical measurement technique. The pressure gradients inside the tunnel and the air volume exhausted through the vents are considered for different vent configurations. The experimental results are compared with theoretical predictions. The dependence of the pressure history on the position and size of the vents is explained. By optimising their configuration the pressure gradients could be reduced significantly.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/98669/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Reduction of the pressure gradient in railway tunnels using vented tunnel portals
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Heine, Danieladaniela.heine (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7967-5542NICHT SPEZIFIZIERT
Lauenroth, Gerritgerrit.lauenroth (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Huntgeburth, Stefanstefan.huntgeburth (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenfried, Klausklaus.ehrenfried (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 483-497
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Rhodes, NormanNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:BHR Groug, Cranfield, United Kingdom
Name der Reihe:Conference Proceedings
ISBN:978 1 85598 149 213.8 14
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Pressure waves in tunnels, tunnel boom, nonlinear steepening, high-speed PIV
Veranstaltungstitel:16th International Symposium on Aerodynamics and Ventilation of Tunnels
Veranstaltungsort:Seattle, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:15 September 2015
Veranstaltungsende:17 September 2015
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:26 Okt 2015 17:23
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:04

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.