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Breakup and Atomization of a Kerosene Jet in Crossflow of Air at Elevated Pressure

Becker, J. und Hassa, C. (1999) Breakup and Atomization of a Kerosene Jet in Crossflow of Air at Elevated Pressure. ILASS Europe 99, Proceedings 15th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems, Toulouse, Frankreich, 5.-7. Juli 1999.

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Kurzfassung

The breakup, penetration, atomization, and dispersion of a plain jet of kerosene Jet A-1 fuel in a non-swirling crossflow of air were investigated experimentally at test conditions relevant to LPP (lean premixed prevaporized combustion) for gas turbines. Measurement techniques employed include time-resolved shadowgraphs, Mie-scattering laser light sheets, and Phase-Doppler-Anemometry (PDA). The nozzle diameter was 0.45mm and its L/D ratio was 1.56. Air velocities lay between 50m/s and 100m/s, the air pressure range extended from 1.5bar to 15bar and the air temperature was 290K. Fuel flowrates were chosen so that the fuel-to-air momentum flux ratio q (q=(rliq*vliq2)/(rair*vair2)) assumed mainly values between 2 and 18.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:Breakup and Atomization of a Kerosene Jet in Crossflow of Air at Elevated Pressure
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Becker, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Hassa, C.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1999
Seitenbereich:
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Gasturbine, Sprays, Zerstäubung
Veranstaltungstitel:ILASS Europe 99, Proceedings 15th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems, Toulouse, Frankreich, 5.-7. Juli 1999
Veranstalter :ILASS
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Brennkammertechnologien
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:06 Jan 2010 13:05

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