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Simplified model of eddy current brakes and its use for optimization

Holtmann, Christoph/C.H. und Rinderknecht, Frank/F.R. und Friedrich, Horst E./H.E.F. (2015) Simplified model of eddy current brakes and its use for optimization. Tenth International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies, 31. Mär. - 02. April 2015, Monte-Carlo,Monaco. doi: 10.1109/EVER.2015.7112933. ISBN 978-1-4673-6784-4.

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2MB

Kurzfassung

The electrification of vehicles makes it possible to think about new concepts to substitute conventional technologies. For example in an electrical drive train, with a traction motor for each wheel mechanical friction brakes can be replaced by eddy current brakes. In this work a method for optimizing the torque density of eddy current brakes is presented. For a fast optimization process the model of the eddy current brake is split up in two levels of detail. In the first level a global model including a simplified eddy current model and a lumped parameter magnetic circuit to calculate the primary magnetic flux will be described. The second level includes a detailed eddy current model and will be described in further works. The simplified eddy current model include fitting parameters which allow to fit the torque curves to the ones of the detailed eddy current model. As a result, the method allows to optimize the entire system represented by the global model in a very fast way. The development of the global model, its verification and the method for optimizing the entire system represented by the global model is shown.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/96511/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Simplified model of eddy current brakes and its use for optimization
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Holtmann, Christoph/C.H.christoph.holtmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rinderknecht, Frank/F.R.frank.rinderknecht (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, Horst E./H.E.F.horst.friedrich (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:31 März 2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/EVER.2015.7112933
Seitenbereich:Seiten 1-8
ISBN:978-1-4673-6784-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:eddy current brake, optimization, lumped magnetic circuit
Veranstaltungstitel:Tenth International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies
Veranstaltungsort:Monte-Carlo,Monaco
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:31. Mär. - 02. April 2015
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugenergiesystem III (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Holtmann, Christoph
Hinterlegt am:21 Jul 2015 10:27
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:53

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