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Designing and Testing Active Flow Control Systems at the Junction of Ultra-High Bypass Ratio Engines and the Wing

Meyer, Michael und Lengers, Matthias und Bieler, Heribert und Fricke, Sebastian und Wild, Jochen und Norman, David (2014) Designing and Testing Active Flow Control Systems at the Junction of Ultra-High Bypass Ratio Engines and the Wing. 6th European Conference on Computational Fluid Dynamics, 20.-25. Jul. 2014, Barcelona, Spanien.

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Kurzfassung

In current aircraft, the maximum local lift is significantly improved with strakes mounted on the inboard side of the engine nacelle. Yet, the aerodynamic effect of strakes is limited and for modern VHBR engines the problem of possible local flow separation persists leaving further space for optimizing high-lift performance. With the upcoming introduction of highly efficient and ecologic UHBR engines, slat-cut-outs will likely become larger and the problem will even become worse. The objective of this project is to overcome the problem by actively suppressing the local flow separation linked to the wing/pylon junction by means of AFC through energizing the flow with fluidic jets. Two technological approaches are pursued: a) pulsed jet actuators with and b) without net mass flux (here: Synthetic Jet Actuators).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/94064/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Designing and Testing Active Flow Control Systems at the Junction of Ultra-High Bypass Ratio Engines and the Wing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Meyer, MichaelAirbus Group InnovationsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lengers, MatthiasAirbus Operations GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bieler, HeribertAirbus Operations GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fricke, Sebastiansebastian.fricke (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wild, Jochenjochen.wild (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Norman, DavidAircraf Research Association LimitedNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high-lift, flow separation control, pulsed jet, synthetic jet, engine installation
Veranstaltungstitel:6th European Conference on Computational Fluid Dynamics
Veranstaltungsort:Barcelona, Spanien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:20.-25. Jul. 2014
Veranstalter :ECCOMAS
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Wild, Dr.-Ing. Jochen
Hinterlegt am:06 Jan 2015 14:25
Letzte Änderung:20 Jun 2021 15:46

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