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Investigation of a Rectangular Rich-Quench-Lean Combustor Sector

Koopman, J.W. und Hassa, Ch. und Griebel, P. und Theisen, P. (1998) Investigation of a Rectangular Rich-Quench-Lean Combustor Sector. ASME. 43rd ASME Gas Turbine and Aeroengines Congress, Stockholm, Schweden, June 1998.

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Kurzfassung

The chemically reacting flow in the mixing and secondary zone of the improved RQL combustor sector of the DLR has been numerically investigated. The combustion model is adapted to meet experimental conditions and proves to underpredict temperature fluctuations. The pressure dependence of the NOx emission index for the quench and lean zone of the combustor can be described with an exponential factor of 0.66. Although the level of agreement between measured and calculated results is not consistently good, the code can be used to study the effect of various operating conditions as well as the effect of geometrical changes on the flow and the emissions.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Investigation of a Rectangular Rich-Quench-Lean Combustor Sector
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Koopman, J.W.NICHT SPEZIFIZIERT
Hassa, Ch.NICHT SPEZIFIZIERT
Griebel, P.NICHT SPEZIFIZIERT
Theisen, P.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Band:ASME-GT-230
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
ASME, NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:ASME
Status:veröffentlicht
Stichwörter:RQL, Combustion, NOx, Emission
Veranstaltungstitel:43rd ASME Gas Turbine and Aeroengines Congress, Stockholm, Schweden, June 1998
Veranstalter :ASME
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:06 Jan 2010 13:01

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