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Local Stability Analysis of Laminar-Turbulent Boundary Layer Transition on Blunt Generic Re-Entry Capsules

Theiß, Alexander und Lichtmess, Martin und Hein, Stefan (2016) Local Stability Analysis of Laminar-Turbulent Boundary Layer Transition on Blunt Generic Re-Entry Capsules. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 132. Springer International Publishing Switzerland 2016. Seiten 279-288. doi: 10.1007/978-3-319-27279-5_25. ISBN 978-3-319-27278-8. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://www.springer.com/

Kurzfassung

Numerical results on laminar-turbulent transition in the boundary layer of typical re-entry capsules at an angle of attack are presented. Laminar basic flow computations were conducted for a blunt body with a pure spherical forebody and for sphere-cone models with varying cone angles at cold hypersonic windtunnel conditions. Stability calculations on first and cross-flow modes were performed and the influence of different forebody shapes on the stability properties are discussed. Pressure gradient distribution along the leeward line of symmetry turned out to be the dominant factor of influence for first-mode transition. The stability results reveal a strong dependency of the obtained cross-flow instability N-factors on the sphere-cone angle.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/92523/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:Online ISBN: 978-3-319-27279-5; electronic ISSN: 1860-0824
Titel:Local Stability Analysis of Laminar-Turbulent Boundary Layer Transition on Blunt Generic Re-Entry Capsules
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Theiß, Alexanderalexander.theiss (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lichtmess, Martinmartin.lichtmes (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hein, Stefanstefan.hein (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2016
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:132
DOI:10.1007/978-3-319-27279-5_25
Seitenbereich:Seiten 279-288
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus Deutschland, Bremen, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldUNI StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Breitsamter, ChristianTU MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing Switzerland 2016
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-27278-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:re-entry capsule, blunt body, transition, LST
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:12 Jan 2017 16:20
Letzte Änderung:06 Nov 2020 09:10

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