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Modeling of 2D movable control surfaces

Azócar, David (2014) Modeling of 2D movable control surfaces. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2014/4. DLR Braunschweig. 22 S.

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Kurzfassung

This document describes different strategies to model 2D movable control surfaces. The system to be modeled corresponds to a NACA0012 airfoil where a portion of the tail is used as a flap, under subsonic flow. The flap can be rotated from -30 to 30 degrees and a gap between the movable surface and the rest of the airfoil can be included. For the modeling of the control surface movement, mesh deformation using Radial Basis Functions and the chimera technique are used to obtain meshes for the different angles. The strategies are compared in terms of the results for the drag, lift and pitching moment coefficients.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/91226/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:Modeling of 2D movable control surfaces
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Azócar, Daviddavid.azocar (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:22
Status:veröffentlicht
Stichwörter:TAU, Mesh deformation, Chimera Technique, Control Surfaces, Radial Basis Functions
Institution:DLR Braunschweig
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Seyfried, Beate
Hinterlegt am:21 Okt 2014 10:53
Letzte Änderung:21 Okt 2014 10:53

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