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Initial Flight Tests of an Automatic Slung Load Control System for the ACT/FHS

Kim, Hyun-Min und Nonnenmacher, Daniel und Götz, Joachim und Weber, Pascal und von Hinüber, Edgar und Knedlik, Stefan (2014) Initial Flight Tests of an Automatic Slung Load Control System for the ACT/FHS. In: Proceedings of the 40th European Rotorcraft Forum, 02.09.-05.09.2014 Southampton, UK. 40th European Rotorcraft Forum (ERF), 2014-09-02 - 2014-09-05, Southampton, England.

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Kurzfassung

An automatic slung load control system for the research helicopter ACT/FHS (Active Control Technology / Flying Helicopter Simulator) of the German Aerospace Center (DLR) has been developed and initially tested in flight. The external load is suspended from a rescue hoist which was mounted at the ACT/FHS for flight test purposes. For the load motion detection an optical-inertial sensor system was developed. The sensor system provides estimations of the cable length and cable angle as well as cable angle rates for the slung load control system. Flight testing of the sensor system proved that the optical marker is detected consistently and accurately for cable length up to 50 m. Furthermore, the estimated load motion signals can be used for the control system. To demonstrate the overall system’s functionality, an initial control system for damping of the pendulum load motion was designed and flight tested. The automatic function of the control system was effective in damping the load pendulum motion for a fixed cable length. Under piloted control the slung load damping system showed deficiencies. When actively controlling the helicopter, the pilot acted against the control system resulting in an adverse effect in load damping. Overall, for the first time, a slung load control system for a load suspended from a rescue hoist could be demonstrated successfully.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/90569/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Initial Flight Tests of an Automatic Slung Load Control System for the ACT/FHS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kim, Hyun-Minhyun-min.kim (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nonnenmacher, DanielFT-HUBNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Götz, JoachimFT-HUBNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weber, PascaliMAR Navigation GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
von Hinüber, EdgariMAR Navigation GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Knedlik, StefaniMAR Navigation GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 September 2014
Erschienen in:Proceedings of the 40th European Rotorcraft Forum, 02.09.-05.09.2014 Southampton, UK
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:automatic slung load control ACT/FHS flight test
Veranstaltungstitel:40th European Rotorcraft Forum (ERF)
Veranstaltungsort:Southampton, England
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:2 September 2014
Veranstaltungsende:5 September 2014
Veranstalter :Royal Aeronautical Society
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der Innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Kim, Hyun-Min
Hinterlegt am:07 Okt 2014 15:27
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:56

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