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Determination of Optimal Trajectories for an Inland Water Traffic Manoeuvre Guidance System based on Sensor-fused PNT data

Herrera Pinzón, Iván Darío und Born, Alexander (2014) Determination of Optimal Trajectories for an Inland Water Traffic Manoeuvre Guidance System based on Sensor-fused PNT data. In: International Association of Geodesy Symposium, 143. Springer Science+Business Media. IAG Scientific Assembly 2013, Potsdam, Deutschland. doi: 10.1007/1345_2015_213.

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Kurzfassung

The increasing traffic in vehicular river corridors as well as the growing demands on efficiency and positional accuracy for inland water transportation of goods have made the determination of position, navigation and timing (PNT) data including additional integrity information and the development of a driver assistance system for inland water vessels based on this PNT data one of the most important challenges facing modern inland water transportation and a major practical problem for both navigators and geodesists. As the basis of a driver assistance system, this work describes the architecture of a system including the tightly-coupled sensor fusion of GNSS and IMU data for the determination of reliable PNT data in real-time with inland water traffic purposes. Moreover, a simple mathematical model of vessel manoeuvring is presented. Optimisation approaches based on Interior Point Optimisation and Sequential Quadratic Programming are applied to search for the vessel trajectory considering several traffic conditions. Finally, first numerical results are presented and discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/89816/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Determination of Optimal Trajectories for an Inland Water Traffic Manoeuvre Guidance System based on Sensor-fused PNT data
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Herrera Pinzón, Iván DaríoIvan.HerreraPinzon (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Born, Alexanderalexander.born (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:International Association of Geodesy Symposium
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:143
DOI:10.1007/1345_2015_213
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Rizos, ChrisThe University of New South WalesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Science+Business Media
Name der Reihe:International Association of Geodesy Symposium
Status:veröffentlicht
Stichwörter:PNT Data, Sensor Fusion, Trajectory Optimisation, Manoeuvre Guidance
Veranstaltungstitel:IAG Scientific Assembly 2013
Veranstaltungsort:Potsdam, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Automated Aids for Safe and Efficient Vessel Traffic Process (alt)
Standort: Neustrelitz
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nautische Systeme
Hinterlegt von: Born, Alexander
Hinterlegt am:24 Jul 2014 10:59
Letzte Änderung:24 Jul 2023 12:53

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