elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

High-Speed Passenger Train NGT Link: Propulsion and Electrical Power Supply Concept

Kaimer, Stefan und Streit, Sebastian und Winter, Joachim (2014) High-Speed Passenger Train NGT Link: Propulsion and Electrical Power Supply Concept. In: Proceedings of the Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Civil-Comp Press. Railways 2014 - The Second International Conference on Railway Technology: Research, 08.-11. Apr. 2014, Ajaccio, Frankreich. ISBN 978-1-905088-59-1. ISSN 1759-3433.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Offizielle URL: http://www.ctresources.info/ccp/pub.html?f=rw2014

Kurzfassung

In this paper the concept for a next-generation high speed trainset will be presented with special focus on the drive and power supply concept. The NGT Link train concept is being developed within the "next generation train" (NGT) project at the German Aerospace Center. The NGT Link is designed as a feeder train and should be able to be used on partly electrified lines. Accordingly the propulsion and power supply concept has to cope with these special requirements and has to ensure a safe and reliable operation with a non-continuous energy supply.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/88898/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:High-Speed Passenger Train NGT Link: Propulsion and Electrical Power Supply Concept
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kaimer, Stefanstefan.kaimer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Streit, Sebastiansebastian.streit (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Winter, Joachimjoachim.winter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2014
Erschienen in:Proceedings of the Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, JoaoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Civil-Comp Press
ISSN:1759-3433
ISBN:978-1-905088-59-1
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high speed train, NGT, propulsion, energy efficiency, energy storage, power supply, inductive power transmission
Veranstaltungstitel:Railways 2014 - The Second International Conference on Railway Technology: Research
Veranstaltungsort:Ajaccio, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:08.-11. Apr. 2014
Veranstalter :Civil-Comp
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Next Generation Train II (alt)
Standort: Berlin-Adlershof , Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeug-Energiekonzepte
Hinterlegt von: Kaimer, Stefan
Hinterlegt am:14 Mai 2014 10:47
Letzte Änderung:14 Mai 2014 10:47

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.