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Semi-Empirical Physics-Based Modeling of Fuselage-Rotor and Fuselage-Wake Interferences for Comprehensive Codes

van der Wall, Berend G. und Bauknecht, Andre und Jung, Sung N. und You, Young H. (2014) Semi-Empirical Physics-Based Modeling of Fuselage-Rotor and Fuselage-Wake Interferences for Comprehensive Codes. 70th Annual AHS Forum and Technology Display, 20.-22. Mai 2014, Montreal, Canada. ISSN 2167-1281.

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Offizielle URL: https://vtol.org/store/department/forums-4.cfm?killnav=1

Kurzfassung

A semi-empirical analytical formulation of the induced velocities generated by the fuselage shell of the HART II wind tunnel model in the volume around the rotor is derived from computational fluid dynamics velocity data. The operational conditions investigated range from vertical descent, shallow descent, level flight and climb to vertical ascent and from forward to quartering flight. The analytical induced velocity model can directly be used to account for the inflow at the blade elements and also allows for analytical or numerical integration of rotor wake convection to compute the associated displacements of rotor blade tip vortices travelling downstream within this velocity field. The model’s influence on the major flow field variables around the rotor disk and the wake trajectory is demonstrated. Since the method is generic it is anticipated that the effect of any kind of fuselage can be accounted for this way and it may be used within any comprehensive code for blade element aerodynamics, within prescribed wake codes and even free-wake codes for influencing the wake convection.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/87937/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Semi-Empirical Physics-Based Modeling of Fuselage-Rotor and Fuselage-Wake Interferences for Comprehensive Codes
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van der Wall, Berend G.Berend.vanderWall (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bauknecht, Andreandre.bauknecht (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jung, Sung N.Konkuk UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
You, Young H.Konkuk UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 Mai 2014
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-13
Name der Reihe:Conference Proceedings on CD-ROM
ISSN:2167-1281
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotor-fuselage interference, interactional aerodynamics, fuselage flow, rotor simulation
Veranstaltungstitel:70th Annual AHS Forum and Technology Display
Veranstaltungsort:Montreal, Canada
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:20.-22. Mai 2014
Veranstalter :American Helicopter Society International
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der Innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:22 Mai 2014 15:12
Letzte Änderung:22 Aug 2014 14:09

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