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Microstructure sensitive modeling of deformation behavior of a TiAl alloy with variable lamellae thickness

Kabir, M. Rizviul und Shahid, Mubeen und Bartsch, Marion (2013) Microstructure sensitive modeling of deformation behavior of a TiAl alloy with variable lamellae thickness. Gamma TiAl Alloys Technology (GAT 2013), 11-14. Juni, 2013 , Toulouse, Frankreich.

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Kurzfassung

In TiAl alloys the lamellar spacing influences the elastic, plastic, and creep behavior. To predict the alloy behavior a microstructure-sensitive modeling has to be established that is able to capture local plasticity for variable lamellae thickness. The classical micro-mechanical models (e.g., crystal plasticity model) do not contain any structural size-effect; thus, they are not sensitive to the microstructural variation. To overcome this limitation we have introduced intrinsic (material) length scale, as derived from the Tailor dislocation model, in the crystal plasticity constitute behavior. The model allows us to predict local plasticity and global Hall-petch effects as a contribution of statistically stored and geometrically necessary dislocations in the lamellar structures. Based on this model the size-dependency of the lamellar hardening will be presented.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Microstructure sensitive modeling of deformation behavior of a TiAl alloy with variable lamellae thickness
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Kabir, M. Rizviulmohammad-rizviul.kabir@dlr.de
Shahid, MubeenNICHT SPEZIFIZIERT
Bartsch, Marionmarion.bartsch@dlr.de
Datum:13 Juni 2013
Referierte Publikation:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Titanium Aluminide (TiAl), modelling, crystal plasticity, microstructure
Veranstaltungstitel:Gamma TiAl Alloys Technology (GAT 2013)
Veranstaltungsort:Toulouse, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:11-14. Juni, 2013
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebe
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Antriebsforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk und Validierungsmethoden
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Werkstoff-Forschung > Experimentelle und numerische Methoden
Hinterlegt von: Dr. -Ing Mohammad Rizviul Kabir
Hinterlegt am:31 Okt 2013 07:09
Letzte Änderung:31 Okt 2013 07:09

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