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Mechatronic track guidance on disturbed track: The trade-off between actuator performance and wheel wear

Kurzeck, Bernhard und Heckmann, Andreas und Wesseler, Christoph und Rapp, Matthias (2013) Mechatronic track guidance on disturbed track: The trade-off between actuator performance and wheel wear. 23rd International Symposium on�Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks�, 19. – 23. Aug. 2013, Qingdao, China�.

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Kurzfassung

Future high speed trains are the main focus of the DLR research project Next Generation Train (NGT). This concept is targeted on a very efficient high speed train, which offers 50% more seats per length unit and 50% less energy consumption per seat. The NGT double-decker coaches have two axles with steerable, individually powered, independently rotating wheels. The two motors of each axle hereby fulfil two functions; they concurrently are traction drives and steering actuators. The quality of steering and in consequence the quantity of wear at the wheel rail interface is determined by the available drive torque, which is limited by the maximum motor power at higher speeds. In order to compromise on the design conflict between low wheel wear and low steering torques, the control parameters of a multi-body-model in SIMPACK are optimized using the DLR in-house software MOPS.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/84593/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Mechatronic track guidance on disturbed track: The trade-off between actuator performance and wheel wear
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kurzeck, BernhardBernhard.Kurzeck (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heckmann, AndreasAndreas.Heckmann (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wesseler, Christophchristoph.Wesseler (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rapp, MatthiasMatthias.Rapp (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 August 2013
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Railway Dynamics, Track Guidance, Mechatronics, Independently Rotating Wheels, Wear
Veranstaltungstitel:23rd International Symposium on�Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks�
Veranstaltungsort:Qingdao, China�
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:19. – 23. Aug. 2013
Veranstalter :International Association for Vehicle System Dynamics (IAVSD)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Next Generation Train II (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Kurzeck, Bernhard
Hinterlegt am:14 Okt 2013 09:04
Letzte Änderung:30 Jan 2014 15:38

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