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Numerical Simulation of Engine-Inlet Stall with Advanced Physical Modelling Compared to Validation Experiments

Probst, Axel und Schulze, Sonja und Radespiel, Rolf und Kähler, Christian J. (2013) Numerical Simulation of Engine-Inlet Stall with Advanced Physical Modelling Compared to Validation Experiments. In: New Results in Numerical Experimental Fluid Mechanics VIII Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 121. Springer Verlag, Heidelberg New York Dordrecht London. Seiten 565-573. doi: 10.1007/978-3-642-35680-3_67. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-35680-3_67

Kurzfassung

Flow simulations of inlet stall in a flow-through nacelle using advanced Reynolds-stress and transition modelling are compared to a specific validation experiment. Static pressure measurements and oil flow pictures are used to characterize the footprint of the separated flow. Although the results obtained with the Low-Re εh-Reynolds-stress model predict stall onset by about Δα ≈ 1.5° prior to the experiments, the topology and development of the separation are captured well.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/81511/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Numerical Simulation of Engine-Inlet Stall with Advanced Physical Modelling Compared to Validation Experiments
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Probst, Axelaxel.probst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schulze, SonjaUniBW MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, RolfTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kähler, Christian J.UniBW MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2013
Erschienen in:New Results in Numerical Experimental Fluid Mechanics VIII
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:121
DOI:10.1007/978-3-642-35680-3_67
Seitenbereich:Seiten 565-573
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus Deutschland, Bremen, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kreplin, Hans-PeterDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nitsche, WolfgangTU Berlin, Berlin, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peltzer, InkenBeechcraft Berlin aviation GmbH, Schönefeld, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag, Heidelberg New York Dordrecht London
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Engine inlet stall, Reynolds-stress model, Numerical Simulation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > C²A²S²E - Center for Computer Applications in AeroSpace Science and Engineering
Hinterlegt von: Probst, Axel
Hinterlegt am:15 Apr 2013 15:45
Letzte Änderung:27 Apr 2015 11:28

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