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GNSS Based Relative Navigation for Intentional Approximation of Aircraft

Schielin, Emmanuel und Dautermann, Thomas (2015) GNSS Based Relative Navigation for Intentional Approximation of Aircraft. Aviation, 19 (1), Seiten 40-48. Taylor & Francis. DOI: 10.3846/16487788.2015.1015288. ISSN 1648-7788.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.3846/16487788.2015.1015288

Kurzfassung

In aviation, satellite navigation is generally only used to determine the absolute position of aircraft. We show that the signals can also be used for safe relative navigation provided that a data link exists between the two aircraft. The link can be used to form a double difference combination of code phase measurements and determine a three dimensional baseline vector. The baseline vector is protected by protection levels which determine the $3\times10^-7$ error bound of the baseline estimation. Thus, the distance vector can be used to perform safe approximation maneuvers in instrument weather conditions. We derive the protection level expression and test the baseline vector estimation using data from two real satellite navigation receivers on the ground. Moreover, we simulate an intercept mission using a Spirent GNSS7790 simulator and show that with the derived protection bounds an approximation up to 10~m is possible.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:GNSS Based Relative Navigation for Intentional Approximation of Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Schielin, EmmanuelEcole Nationale de l’Aviation Civile
Dautermann, ThomasInstitute of Flight Guidance
Datum:30 März 2015
Erschienen in:Aviation
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:19
DOI :10.3846/16487788.2015.1015288
Seitenbereich:Seiten 40-48
Verlag:Taylor & Francis
ISSN:1648-7788
Status:veröffentlicht
Stichwörter:GNSS, relative Navigation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:ATM und Flugbetrieb (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Kommunikation, Navigation und Überwachung (alt)
Standort: Braunschweig , Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung
Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Dr. Thomas Dautermann
Hinterlegt am:11 Okt 2012 11:48
Letzte Änderung:26 Nov 2015 14:01

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