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Comparison of Methods Analyzing Bifurcation and Hunting of Complex Rail Vehicle Models

Polach, Oldrich und Kaiser, Ingo (2012) Comparison of Methods Analyzing Bifurcation and Hunting of Complex Rail Vehicle Models. Journal of Computational and Nonlinear Dynamics. American Society of Mechanical Engineers. doi: 10.1115/1.4006825.

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Kurzfassung

The stability assessment is an important task in the mechanical design of railway vehicles. For a detailed model of a railway passenger coach, the hunting behavior depending on the running speed, on wheel-rail contact conditions, and on different model configurations is analyzed using two different methods: The path-following method based on a direct computation of limit cycles enables an automatic computation. However, due to the direct computation, which exploits the periodicity of the solution, this method is restricted to strictly periodic behavior. In the brute-force method, an initial disturbance limited to a certain time interval is applied to the model. This method allows the analysis of the behavior independently from the type of the solution, but requires manual intervention. The comparison of the results obtained with both methods shows a good agreement and thereby the reliability of the results and the methods.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/77306/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Comparison of Methods Analyzing Bifurcation and Hunting of Complex Rail Vehicle Models
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Polach, OldrichBombardier Transportation, Winterthur, Schweiz, oldrich.polach (at) ch.transport.bombardier.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kaiser, IngoIngo.Kaiser (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Oktober 2012
Erschienen in:Journal of Computational and Nonlinear Dynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1115/1.4006825
Verlag:American Society of Mechanical Engineers
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Schienenfahrzeug, Nichtlineare Dynamik, Grenzzyklus, Pfadverfolgung, Mehrkörpersystem, Stabilität
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Kaiser, Ingo
Hinterlegt am:17 Sep 2012 13:42
Letzte Änderung:06 Sep 2019 15:21

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