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Development of a Tunnel-in-the-Sky Display for Helicopter Noise Abatement Procedures

Gursky, Bianca I. und Olsman, W. F. Jurrien und Peinecke, Niklas (2012) Development of a Tunnel-in-the-Sky Display for Helicopter Noise Abatement Procedures. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2012, 10.-12. Sep. 2012, Berlin, Deutschland.

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Kurzfassung

Research on helicopter noise abatement at DLR has led to the development of a pilot assistant display for following prescribed noise optimised landing procedures. An intuitive tunnel-in-the-sky display was chosen in order to reduce pilot workload during complex manoeuvres. Trajectory generation is performed partly during flight which allows the update of the displayed trajectory relative to the current helicopter position. Performance of the tunnel-in-the-sky display has successfully been demonstrated during ground-based simulator tests with two pilots.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Development of a Tunnel-in-the-Sky Display for Helicopter Noise Abatement Procedures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Gursky, Bianca I.NICHT SPEZIFIZIERT
Olsman, W. F. JurrienNICHT SPEZIFIZIERT
Peinecke, NiklasNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2012
Status:veröffentlicht
Stichwörter:tunnel-in-the-sky, helicopter, noise abatement, trajectory generation
Veranstaltungstitel:Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2012
Veranstaltungsort:Berlin, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:10.-12. Sep. 2012
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der intelligente Drehflügler
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Bianca Isabella Gursky
Hinterlegt am:30 Aug 2012 09:33
Letzte Änderung:17 Mai 2013 14:58

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