elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Procedure Validation of an Advanced Approach Scenario under Highly Automated Aircraft Operation Conditions

Geister, Robert und Teegen, Uwe und Wies, Matthias und Jipp, Meike und Kügler, Dirk (2012) Procedure Validation of an Advanced Approach Scenario under Highly Automated Aircraft Operation Conditions. EAM 2012 - 30th European Annual Conference on Human Decision-Making and Manual Control, 11.-12. September 2012, Braunschweig, Deutschland.

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

In order to reduce noise and exhaust emissions by means of flexible routing of aircrafts around airports, very high safety standards have to be applied. This is especially true when idle or near idle thrust approach profiles for the operation of aircraft in the vicinity of airports and cities are applied. Moreover, the accuracy of the flight path to be followed demands highly automated operation of the aircraft, i.e. the aircraft is under direct control of a flight management system (FMS) supervised by the pilot. Depending on individual characteristics, the pilot of the approaching aircraft will be either in a state of medium or standard workload if he is not relying on the automatic flight systems, or reduced to minimum workload if he is relying on those systems. In general, a pilot has very few operation alternatives either to continue the approach or e.g. to start a go-around procedure. Under such conditions, the validation of such a flight procedure represents a scientific challenge since the evaluation will have to be based on each pilot individually.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen:referiertes Abstract
Titel:Procedure Validation of an Advanced Approach Scenario under Highly Automated Aircraft Operation Conditions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Geister, RobertFL-AS
Teegen, UweFL-SE
Wies, MatthiasFL-SE
Jipp, MeikeFL-SE
Kügler, DirkFL
Datum:September 2012
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:Curved Approach, workload, approach automation
Veranstaltungstitel:EAM 2012 - 30th European Annual Conference on Human Decision-Making and Manual Control
Veranstaltungsort:Braunschweig, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:11.-12. September 2012
Veranstalter :DLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L -- keine Zuordnung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung
Hinterlegt von: Robert Manuel Geister
Hinterlegt am:20 Jul 2012 09:26
Letzte Änderung:05 Dez 2013 16:11

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.