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Examination of the influence of altitude and speed on fuselage hull excitation parameters induced by the turbulent boundary layer at cruise flight conditions

Haxter, Stefan und Ehrenfried, Klaus und Kröber, Stefan (2012) Examination of the influence of altitude and speed on fuselage hull excitation parameters induced by the turbulent boundary layer at cruise flight conditions. 18. DGLR-Fach-Symposium der STAB, 06. - 07. Nov. 2012, Stuttgart, Deutschland.

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Offizielle URL: http://www.dlr.de/as/desktopdefault.aspx/tabid-652/1104_read-1678/

Kurzfassung

In this paper, flight test measurements are evaluated. The influence of different flight conditions on characteristic parameters concerning the aircraft hull excitement aptitude by the flow is examined. Pressure fluctuation data were acquired from a flight test campaign using a pressure transducer array. In a first evaluation, data have been analyzed for a single flight condition at Ma = 0.78 and an altitude of h = 35,000 ft. Characteristic coherence decay functions and their parameters were determined using the predominant flow direction for each frequency. This evaluation of characteristics of the pressure fluctuations is now applied to different flight altitudes and -speeds. The influence of exterior pressure and flow speed on coherence decay function parameters and the cohvective characteristics will be examined. This way, conclusions about the variation of these decay function parameters with flight attitude can be drawn. Also, the change in charactersitic of the convective transport of pressure fluctuations with flight condition is examined.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Examination of the influence of altitude and speed on fuselage hull excitation parameters induced by the turbulent boundary layer at cruise flight conditions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Haxter, StefanNICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenfried, KlausNICHT SPEZIFIZIERT
Kröber, StefanNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2012
Referierte Publikation:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 192-193
Name der Reihe:STAB-Mitteilung
Status:veröffentlicht
Stichwörter:turbulent boundary layer, cross-spectral densities, three-window-area,
Veranstaltungstitel:18. DGLR-Fach-Symposium der STAB
Veranstaltungsort:Stuttgart, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:06. - 07. Nov. 2012
Veranstalter :Die Deutsche Strömungsmechanische Arbeitsgemeinschaft, STAB
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Hinterlegt von: Ilka Micknaus
Hinterlegt am:19 Nov 2012 16:34
Letzte Änderung:19 Nov 2012 16:34

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