elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Enhanced Vehicle-Track Modelling: Methods, Models and Results

Kaiser, Ingo (2012) Enhanced Vehicle-Track Modelling: Methods, Models and Results. In: Proceeding of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance. Civil-Comp Ltd. The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 2012-04-18 - 2012-04-20, Las Palmas de Gran Canaria, Spanien. ISBN 978-1-905088-52-2.

[img]
Vorschau
PDF
4MB

Kurzfassung

For a more detailed description of the effects related to vehicle-track interaction, which are relevant for the running behaviour, for noise and for wear, refined models of the wheelset, the track and the wheel-rail contact are developed. The models for the wheelset and for the track take the structural dynamics of the wheelset and the rails into account. For the wheel-rail contact, an iterative solution based on a Boundary Element model is used. The investigation for the scenarios of undisturbed centred running and of permanent hunting shows a distinct influence of the structural flexibilities of the wheelsets and the track on the wheel-rail contact and on the running behaviour.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/76026/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Enhanced Vehicle-Track Modelling: Methods, Models and Results
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kaiser, IngoRM-SRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2012
Erschienen in:Proceeding of the First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, JoaoIDMEC-IST, Lisbon, PortugalNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Civil-Comp Ltd
ISBN:978-1-905088-52-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Schienenfahrzeug, Fahrzeug-Fahrweg-Wechselwirkung, Mehrkörpersystem, Flexibler Körper, Kontaktmechanik
Veranstaltungstitel:The First International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance
Veranstaltungsort:Las Palmas de Gran Canaria, Spanien
Veranstaltungsart:Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 April 2012
Veranstaltungsende:20 April 2012
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Kaiser, Ingo
Hinterlegt am:21 Jun 2012 09:13
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:42

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.