elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Installation Impact on Pusher CROR Engine Low Speed Performance and Noise Emission Characteristics

Stürmer, Arne und Yin, Jianping (2012) Installation Impact on Pusher CROR Engine Low Speed Performance and Noise Emission Characteristics. International Journal of Engineering Systems Modelling and Simulation, 4 (1-2), Seiten 59-68. Inderscience Enterprises Ltd. DOI: 10.1504/IJESMS.2012.044844. ISSN 1755-9758.

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://inderscience.metapress.com/content/a321737471537344/

Kurzfassung

The renewed interest in the contra–rotating open rotor (CROR) as a potential highly efficient powerplant for future transport aircraft has prompted a study into the aerodynamic and aeroacoustic performance of this type of engine at DLR. With significant technical challenges related to the noise emissions and installation effects remaining to be addressed prior to realisation of a viable engine of this type, a study of a generic pusher–configuration CROR propulsion system is presented, which focuses on the impact of installation effects on the rotor aerodynamics and noise emissions. The two primary installation effects angle of attack and the pylon wake are studied utilising a high–fidelity coupled analysis based on unsteady Reynolds averaged Navier–Stokes (uRANS) simulations with the CFD solver TAU and the aeroacoustic analysis tool APSIM, both developed at DLR, highlighting the importance of these aspects on CROR in–plane loads and rotor noise emissions.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Installation Impact on Pusher CROR Engine Low Speed Performance and Noise Emission Characteristics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Stürmer, Arnearne.stuermer@dlr.de
Yin, Jianpingjianping.yin@dlr.de
Datum:11 Januar 2012
Erschienen in:International Journal of Engineering Systems Modelling and Simulation
Referierte Publikation:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:4
DOI :10.1504/IJESMS.2012.044844
Seitenbereich:Seiten 59-68
Verlag:Inderscience Enterprises Ltd
ISSN:1755-9758
Status:veröffentlicht
Stichwörter:contra–rotating open rotors, CROR engines, installation effects, uRANS, CAA, rotor noise, unsteady aerodynamics, interaction tones, multi–disciplinary simulation, 1P loads, low speed performance, noise emissions, transport aircraft, aeroacoustics, CROR propulsion systems, simulation, angle of attack, pylon wake
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Arne Stürmer
Hinterlegt am:11 Apr 2012 08:48
Letzte Änderung:30 Mär 2015 17:26

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.