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Worst-case parameter search based clearance using parallel nonlinear programming methods

Joos, Hans-Dieter (2011) Worst-case parameter search based clearance using parallel nonlinear programming methods. In: Optimization based Clearance of Flight Control Laws Lecture notes in control and information sciences, 416. Springer. Seiten 149-159. ISBN 978-3-642-22626-7. ISSN 0170-8643

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Kurzfassung

This chapter presents the theoretical background for several enhancements of the worst-case parameter search based clearance of flight control laws. The worst case search method aims to find combinations of parameters and flight conditions for which the clearance criteria are mostly violated or poorly satisfied. The two main aspects for the proposed enhancements are: (1) increasing the reliability of clearance by the application of global optimization methods in conjunction with established simulation and analysis tools; and (2) increasing the efficiency of clearance by applying parallel computation techniques.

Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Worst-case parameter search based clearance using parallel nonlinear programming methods
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Joos, Hans-Dieterdieter.joos@dlr.deNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2011
Erschienen in:Optimization based Clearance of Flight Control Laws
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:416
Seitenbereich:Seiten 149-159
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Varga, Andreasandreas.varga@dlr.de
Hansson, Andershansson@isy.liu.se
Puyou, Guilhemguilhem.puyou@airbus.com
Verlag:Springer
Name der Reihe:Lecture notes in control and information sciences
ISSN:0170-8643
ISBN:978-3-642-22626-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:worst-case search, global optimization,distributed computing, robustness analysis, design validation & verification
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Joos, Hans-Dieter
Hinterlegt am:25 Jan 2012 16:35
Letzte Änderung:30 Jan 2012 10:23

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