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Electric Wheel Hub Motor for Aircraft Application

Schier, Michael und Rinderknecht, Frank und Hellstern, Heribert (2011) Electric Wheel Hub Motor for Aircraft Application. International Journal Of Renewable Energy Research, Vol. 1 (No. 4), Seiten 298-305. Gazi University, Faculty of Technolgy, Department of Electrical and Electronics Engineering . ISSN 1309-0127.

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Offizielle URL: http://www.ijrer.org/index.php/ijrer/index

Kurzfassung

The German Aerospace Centre has dealt with the question of whether it is possible to tax a passenger aircraft without emissions on the taxiing field. The Institute of Vehicle Concepts has designed and built a prototype of an electric wheel hub motor to use it in the research aircraft Airbus A320 of the German Aerospace Centre. Special requirements to the motor are the torque for break away operation, the static load and the possibility to switch two gear ratios. The project was a part of an overall research project for the integration of fuel cells in aircrafts to reduce fuel consumption and air pollution. A positive side effect is the reduction of the ground-based transport vehicles traffic and thus a reduction in the risk of accidents. The paper describes the development of the electric wheel hub motor.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Electric Wheel Hub Motor for Aircraft Application
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Schier, Michaelmichael.schier@dlr.deNICHT SPEZIFIZIERT
Rinderknecht, Frankfrank.rinderknecht@dlr.deNICHT SPEZIFIZIERT
Hellstern, Heribertheribert.Hellstern@dlr.deNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:5 Oktober 2011
Erschienen in:International Journal Of Renewable Energy Research
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:Vol. 1
Seitenbereich:Seiten 298-305
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
COLAK, ILHAMINICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Gazi University, Faculty of Technolgy, Department of Electrical and Electronics Engineering
ISSN:1309-0127
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Wheel hub motor, aircraft application, autonomous taxiing, electrical drive, permanent magnet machines, synchronous machines, brushless DC-motors, planetary gear
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugenergiesysteme (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeug-Energiekonzepte
Hinterlegt von: Schier, Michael
Hinterlegt am:30 Jan 2012 12:57
Letzte Änderung:27 Feb 2015 16:08

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