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Refining the modelling of vehicle-track interaction

Kaiser, Ingo (2011) Refining the modelling of vehicle-track interaction. In: Proceedings of the 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks. 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks, 14.-19. Aug. 2011, Manchester, Großbritannien.

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Kurzfassung

A refined model of a railway vehicle running on a straight track is developed. In this model the wheelsets and the rails are modelled as flexible bodies and a detailed model of the wheel-rail contact is used. The simulation results obtained with this model show a distinct impact of the structural deformations on the stress distributions in the contact. This refined model can serve as a base for investigations of rolling noise and wear.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Refining the modelling of vehicle-track interaction
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Kaiser, IngoIngo.Kaiser@dlr.de
Datum:2011
Erschienen in:Proceedings of the 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Iwnicki, Simons.d.iwnicki@mmu.ac.uk
Goodall, Rogerr.m.goodall@lboro.ac.uk
Mei, T XT.X.Mei@salford.ac.uk
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Railway vehicle, vehicle-track interaction, flexible wheelset, flexible track, non-elliptic wheel-rail contact, running stability, multibody dynamics, computer simulation
Veranstaltungstitel:22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks
Veranstaltungsort:Manchester, Großbritannien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:14.-19. Aug. 2011
Veranstalter :International Association for Vehicle System Dynamics / Manchester Metropolitan University
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Ingo Kaiser
Hinterlegt am:10 Jan 2012 13:15
Letzte Änderung:12 Dez 2013 21:32

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