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Investigation of multi-scale modeling strategies to simulate high velocity impact damage

Alizadeh Sabet, Sepideh (2011) Investigation of multi-scale modeling strategies to simulate high velocity impact damage. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 435-2011/27. Masterarbeit. 109 S.

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Kurzfassung

The presentthesis deals with setting up computationally efficient muli-scale finite element (FE) models for simulation of impact problems in industrial applications. In particular, the main focus is to introduce and investigate possible mesh-matching techniques in the FE explicit code PAM-CRASH to be used at the boundaries of non-conform meshes. Two methods, namely multi-point constraint and a contact-type tied interface are investigated in a low-complexity model under quasi-static loading. Due to superiority of tied interface method in sense of convenience of application, this method is selected to be investigated further in multi-scale simulations of low-velocity impact of hard object on a CFRP laminated plate and high velocity impact of a soft body on a C-frame stiffened composaite panel. As the outcome of teh study, tied interface method in multi-scale FE-models proved to reproduce sufficiently accurate global responses as well as delamination in the impact zone compared to test data.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/72355/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht, Masterarbeit)
Titel:Investigation of multi-scale modeling strategies to simulate high velocity impact damage
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Alizadeh Sabet, SepidehNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2011
Open Access:Nein
Seitenanzahl:109
Stichwörter:multi-scale modelling, impact simulation, high velocity impact
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung > Strukturelle Integrität
Hinterlegt von: Toso, Dr.-Ing. Nathalie
Hinterlegt am:06 Dez 2011 23:35
Letzte Änderung:06 Dez 2011 23:35

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